Tuesday, August 20, 2013

Vacuum Cleaner Paling Mahal Di Dunia, RM3 Juta!


Siapa la agaknya yang sanggup menghabiskan wang sebanyak RM3 juta semata-mata nak beli produk untuk menyedut habuk serta sampah dan mungkin bulu-bulu kucing!


Pembersih vakum yang disaluti dengan emas 24 karat ini telah dihasilkan oleh syarikat pengeluar vakum dari Amerika Syarikat, GoVacuum.

Pembersih vakum termahal di dunia yang berharga RM3.15 juta (1 juta US Dollar) ini dihasilkan eksklusif khusus untuk orang kaya dan hanya dikeluarkan sebanyak 100 unit sahaja di dunia.

Setiap unit didatangkan dengan nombor siri unik dan sijil pengesahan keaslian masing-masing, mungkin dengan tujuan untuk mengesan jika ada produk tiruan terutamanya dari China.. haha.


Menurut laman web GoVacuum, mereka menyatakan bahawa pembersih vakum ini direka untuk beberapa individu terpilih berkemampuan dan bahawa status dan nilai eksklusif memiliki pembersih vakum seperti ini tidak boleh diukur dengan wang ringgit. Ok, itu sangat hebat!

Kita tak nampak apa yang boleh dibanggakan dan eksklusifnya memiliki produk mahal yang tujuannya digunakan hanya untuk menyedut sampah.

Mahal-mahal macam mana pun, akhirnya akan digunakan oleh orang gaji juga, takkan orang kaya-kaya nak bersihkan rumah sendiri pula kan..

[Sumber]

3 comments

  1. Klu sy kaya la kan sy mw beli tp sy x mw pakai...msuk almari kaca bkin hiasan rumah...hahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau perompak tau hari-hari rumah kena intip.. Bagus beli emas buat pelaburan..:)

      Delete
    2. kalau suda kaya takkan xda mw pasang security kan...hahaha...wah...angan2 tinggi sungguh...

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon