Monday, June 03, 2013

Panik! Pedalaman Keningau Kehabisan Stok Minyak Petrol


Berikutan kejadian tanah runtuh di Kampung Babagon, di kilometer 21 Jalan Penampang-Tambunan jumaat lalu, pengguna kenderaan di Pedalaman Keningau, Sabah panik kerana rata-rata stesen menjual minyak petrol dan diesel kehabisan stok.


Sejak kejadian tanah runtuh minggu lalu, kenderaan terpaksa berbaris panjang untuk mengisi minyak kerana risau bekalan minyak lambat dihantar berikutan tanah runtuh berkenaan adalah laluan utama bagi lori-lori tangki bagi membekalkan minyak di daerah itu.

Ramai dikalangan pengguna dilihat membawa gelen-gelen kosong untuk diisi sebagai langkah berjaga-jaga sekiranya masalah ini berterusan.

Daerah-daerah yang terlibat adalah Keningau, Tambunan, Tenom, Sook dan Nabawan yang memiliki sejumlah lebih daripada 200,000 orang penduduk.


Walaupun Jabatan Kerja Raya Sabah telah memaklumkan bahawa kerja-kerja membaiki telah dijalankan dan laluan boleh dilalui menggunakan lencongan sementara, namun pembelian panik dijangka akan terus berlaku dikalangan pengguna kerana kelewatan penghantaran bekalan minyak ke daerah pedalaman berkenaan.

-SP

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon