Ngeri! Gambar Pesakit Kanser Akibat Merokok | Sentiasa Panas
Home » Ngeri » Ngeri! Gambar Pesakit Kanser Akibat Merokok

Ngeri! Gambar Pesakit Kanser Akibat Merokok

Info Ngeri. Pasti perokok-perokok tegar dengan entry kali ni kan. Saya cuma nak kongsikan gambar sebagai peringatan kepada sesiapa yang bergelar perokok. Golongan perokok berisiko mendapat kanser mulut


Mereka yang mengamalkan tabiat seperti berikut berisiko mendapat kanser mulut:
  • merokok
  • mengunyah tembakau
  • mengunyah buah pinang (makan sireh) dengan atau tanpa tembakau
  • minum alkohol yang berlebihan
  • terdedah pada sinaran matahari secara berlebihan


Agak-agak boleh berhenti ke? Kurangkan tentu boleh kan. Mula langkah pertama dengan kurangkan merokok dan seterusnya berhenti terus.

[Sumber]

3 comments :

  1. perrghh... tu diaa.. sampai berlubang leher. Kalau tengok ni masih nak merokok lagi tak tahu la nak cakap ape.

    ReplyDelete
  2. Agak-agak ramai tak yang nak berhenti merokok apabila tengok harga baru rokok ...?? Ke sama je ?? Dan tk kisah pun dapat kanser.. Giler hebat r kalo tak kisah.. Peace no war.. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah la harga naik, kanser free pula tu..hehe

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.