Sunday, November 11, 2012

Nenek 60 Tahun Jadi Penjaga Pusat Hiburan


Usianya mencecah 60 tahun dan kebanyakan wanita seusianya berada di rumah bermesra dengan anak cucu pada waktu malam, namun berbeza dengan ‘nenek ranggi’ ini apabila masih berada di sebuah pusat hiburan.

Gambar hiasan

Lebih mengejutkan, dia bukan pengunjung, malah menjadi penjaga pusat hiburan yang memiliki 60 wanita warga asing bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) yang ditahan dalam satu serbuan bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, hasil maklumat orang ramai, serbuan dilakukan di sebuah pusat hiburan di Jalan Imbi, di sini, jam 9.30 malam kelmarin.

Menurutnya, dalam operasi diketuai Inspektor Nasir Ismail itu, 50 wanita Vietnam, China (9) dan Kemboja (1) ditahan bagi membantu siasatan mengikut Akta Imigresen.

“Ketika serbuan, beberapa wanita cuba menyembunyikan diri di celah sofa dalam bilik yang diterangi cahaya samar itu, selain ada memanjat siling, namun semuanya ditahan.

“Siasatan mendapati pusat hiburan itu beroperasi menggunakan lesen sah. Sehubungan itu, kami akan mencadangkan kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) supaya membatalkan lesen pusat hiburan yang melakukan kesalahan berulang,” katanya.

-Hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon