Monday, April 18, 2022

Maksud Mimpi Menggali Lubang


Menggali lubang dalam tafsir mimpi memiliki banyak makna dan secara umum, bermimpi menggali lubang memberi maksud yang kurang baik kerana diyakini ketika seseorang mimpi menggali lubang, kononnya ia akan kehilangan seseorang yang selama ini selalu mengisi hatinya atau orang yang disayangi.

Mimpi gali Lubang

Mimpi menggali lubang juga dapat dilihat dari siapa yang mengalaminya.

Lelaki yang sudah berkahwin

Jika yang mengalami mimpi ini merupakan seorang lelaki dewasa yang sudah berkahwin, maka mimpi ini menjadi petanda yang kurang baik kerana akan datang sebuah goncangan batin yang akan membuat rasa duka yang mendalam.

Duka menurut mimpi ini biasanya diertikan ada seseorang yang disayangi akan meninggalkan kita. Entah itu meninggalkan kita pergi atau juga meninggal dunia.

Lelaki Bujang

Sebaliknya, jika yang mengalami mimpi ini merupakan seorang lelaki bujang, maka mimpi ini merupakan sebuah petanda baik bahawa anda akan segera dibebaskan dari pelbagai ujian yang saat ini menimpa.

Selain itu, ia juga menandakan keadaan kesihatan kamu akan baik-baik sahaja.

Lelaki Remaja

Mimpi menggali lubang juga menjadi petanda baik jika yang bermimpi merupakan seorang remaja lelaki.

Wanita Sudah Berkahwin

Bagi wanita yang sudah berkahwin dan mengalami mimpi menggali lubang, ia perlu disyukuri kerana ia sebuah pertanda bahawa wanita tersebut akan mendapat rezeki berupa harta yang tidak disangka-sangka.

Wanita Bujang

Mimpi ini menjadi petanda bahawa anda akan memikul beban hidup yang berat.

Kamu akan kehilangan orang yang selama ini membantumu dalam menyelesaikan pelbagai macam masalah hidup.

Remaja perempuan

Jika yang mengalami mimpi menggali lubang adalah seorang remaja perempuan, maka hal ini menjadi petanda bahawa kamu akan mendapat sebuah kebahagiaan dari kerabat atau sahabat yang sudah lama tidak bertemu.

Barangkali orang yang membawa khabar gembira ini juga sebenarnya ingin segera menyampaikan beritanya, namun ada beberapa hambatan yang dialami orang ini berkaitan dengan jarak.

Wallahu a'lam.

p/s: Ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
sumber: kumparan

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon