Tuesday, August 18, 2020

Ini Formula Rahsia Bisnes Online, Tanpa Ilmu Anda Tidak Akan Berjaya!


Ramai orang mengimpikan untuk menjadi usahawan berjaya dalam bisnes online, tanpa perlu bersusah payah merungut makan gaji bulan tapi tak cukup, kerana menjual barangan di internet kepada pasaran yang sangat besar di seluruh dunia lebih mendatangkan keuntungan yang sangat lumayan.

Berani kaya

Dan tidaklah sukar sebenarnya untuk menjana pendapatan dengan memulakan perniagaan online ini kerana ramai dari kita lebih selesa dan membeli dan menjual tanpa perlu bersemuka dengan penjual atau pembeli. Malah, setiap produk ada pembeli dan sentiasa berpotensi terjual.

Cuma masalahnya, bagaimana jika anda mengimpikan untuk menjalankan bisnes online dari rumah tetapi dengan jumlah pendapatan melebihi 5 angka sebulan? Kita bercakap tentang belas ribu atau puluh ribu, malah ratusan ribu keuntungan, bukan sekadar 500 atau 1 ribu sebulan.

ILMU. Ya. itulah rahsia sebenar apabila anda mahu berjaya dalam bisnes online.

Ramai orang berjaya dalam bisnes internet bukan kerana ada ilmu power tahap PHD pun. Mereka ada hanya sedikit pengetahuan asas, tetapi dipraktikkan dengan bersungguh-sungguh. Dan mereka berjaya selepas pengalaman selama bertahun-tahun.

Lebih banyak pengalaman, lebih mudah untuk berjaya dalam bisnes. Mana nak dapat pengalaman ini? Semuanya adalah dari TINDAKAN! Bulan sekali-kali tidak akan turun ke riba.

Kali ini kami akan berkongsikan kepada anda ilmu dari seorang Online Seller yang boleh dianggap antara yang paling berjaya di Malaysia dengan pendapatan beribu ribu ribu ribu sebulan.

JOM KITA BACA PERKONGSIANNYA

Pernah tak korang terfikir, jual barang-barang yang biasa nampak dekat sekeliling kita ke pasaran antarabangsa pun boleh untung berganda-ganda?

Ramai orang tak tahu. Sebenarnya terdapat segelintir underground seller yang dah kaut keuntungan besar melalui bisnes online selama bertahun-tahun sambil tersenyum.

Salah seorang daripada mereka adalah saya!!!

Saya dan yang sorang lagi kawan, Fazley, kami berdua sudah lebih 6 tahun buat bisnes online secara fulltime. Sekarang masing-masing ada ofis dan staf sendiri!

Selama beberapa tahun ni, kami cuma fokus jual produk-produk yang boleh didapati di sekeliling kita (pasaran tempatan) ke pasaran antarabangsa melalui platform Ebay.

Hasilnya Alhamdulillah. Kami bukan saja boleh maintain income bersih 4-5 angka sebulan sejak hujung 2014, bahkan mampu juga beli rumah, kereta, settle PTPTN, renovate rumah, settle kereta wife dan banyak lagi menggunakan duit bisnes Ebay.

Sebelum ini memang ramai yang tanya saya. Bro, ko kerja apa?

Diorang pelik agaknya tengok saya santai-santai setiap hari. Hujung minggu pula, mesti hilang! Balik kampung la, jalan sana sini la. Memang itulah rutin saya sekarang.

Untuk tak pening-pening, saya jawab je; Aku jual barang online.

Malas pula saya nak terangkan panjang lebar. Saya lebih selesa orang tak tau saya buat apa. Lebih baik low profile je.

Berani melangkah

BONGKAR RAHSIA!

Walau bagaimanapun, ada sorang brader berjaya mengubah persepsi saya. Lepas sembang beberapa kali dekat mapler, barulah saya sedar betapa kita perlu berkongsi ilmu dengan orang lain lebih-lebih lagi dalam keadaan ekonomi macam sekarang!

Saya terus jumpa Fazley dan berbincang. Akhirnya kami berdua bersetuju untuk dedahkan rahsia bisnes Ebay kami pada umum, kepada anda. Maka terhasillah satu panduan yang diberi nama Export Mudah.

Waktu awal-awal buat dulu, income boleh dikatakan agak sendu. Maklumlah waktu tu masih lagi dalam fasa try and error. Tak nampak lagi produk apa yang ok, teknik apa yang ok dan sebagainya.

Tapi bila dah faham permainan dia macam mana, Alhamdulillah 4 ke 5 angka bersih setiap bulan tu stable je masuk akaun.

NAK BERJAYA BISNES ONLINE? Baca rahsia seterusnya di sini; RAHSIA BERJAYA BISNES ONLINE 'EXPORT MUDAH'.

Walaupun nampak senang tetapi anda perlu ada ilmu yang cukup tentang bisnes online. Anda perlu belajar untuk memantapkan pengetahuan tentang bisnes ini.

Klik di bawah



Sekadar info tambahan buat anda pembaca yang mungkin salah seorang bakal jutawan, ini adalah alasan penting dan rahsia nak berjaya serta kenapa anda perlu menceburi bidang jualan secara online sebagai kerja sepenuh masa.

1. PANTAS

Semua urusan di hujung jari. Pemasaran, pembelian dan pembayaran hanya secara dalam talian. Produk pun dihantar ke hadapan pintu rumah. Urusan jual beli selesai dalam tempoh beberapa minit.

2. KOS IKLAN LEBIH MURAH

Kos pengiklanan produk pun jauh lebih rendah berbanding pengiklanan cara tradisional. Anda boleh tarik pelanggan baru dan kekalkan pelanggan lama dengan menggunakan email dan media sosial. Jimat kos printing, envelop dan kos upah pekerja penghantaran.

3. PASARAN SELURUH DUNIA

Saya kaya

Bukan sahaja untuk pasaran tempatan, produk anda juga boleh dijual di luar negara. Jangan pelik jika ada pelanggan dari Brunei, Indonesia, Australia atau Jepun tergila-gilakan produk anda. Dengan pemasaran online juga, anda mudah memasarkan produk kepada golongan sasaran.

4. MUDAH

Selain komputer, anda boleh menjalankan bisnes online dirumah hanya dengan telefon bimbit.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon