Sunday, May 17, 2020

Diskaun 50% Saman PDRM Pada 18 Hingga 21 Mei 2020


Memahami kekangan yang dihadapi orang ramai ketika ini, pihak Polis Diraja Malaysia pada telahe mengumumkan diskaun sehingga 50 peratus bagi pembayaran saman terpilih yang dibuat secara dalam talian.

Diskaun Saman PDRM

Tempoh diskaun itu akan berlangsung selama empat hari dari 18 hingga 21 Mei 2020 ini, menurut kenyataan yang dikeluarkan Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT).

Selain diskaun pembayaran saman secara atas talian, PDRM juga akan membuka kaunter perkhidmatan untuk memudahkan orang ramai menjelaskan bayaran saman dan pembekalan dokumen berkaitan kes kemalangan.

Ia akan dilakukan secara berperingkat juga bermula 18 Mei 2020 ini di semua ibu pejabat polis daerah dan kontinjen seperti yang disenaraikan di bawah dengan mereka yang hadir perlu mematuhi SOP PKPB yang ditetapkan.

Jadi, kepada anda yang menunggu peluang untuk membayar saman dan mengambil dokumen berkaitan kemalangan bolehlah berbuat demikian bermula Isnin ini yang hanya akan berlangsung selama empat hari sahaja.

Di samping itu, anda juga tidak perlu risau dengan penularan wabak COVID-19 ketika ini kerana pihak PDRM memang ada menawarkan perkhidmatan pembayaran secara online, sekali gus mengelakkan anda daripada risiko jangkitan dan bertemu orang ramai.

Mereka yang ingin melakukan pembayaran secara online dan menikmati diskaun tersebut, boleh mengunjungi portal www.myeg.com.my.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon