Sunday, May 31, 2020

8 Penyerang Berbisa Yang Gagal Menyerlah Di EPL


Mana-mana penyerang yang dikaitkan dengan perpindahan ke Liga Perdana Inggeris (EPL), mungkin perlu mengambil iktibar daripada apa yang terjadi kepada beberapa orang penyerang yang pada mulanya kelihatan amat berbisa menjaringkan gol.

Ini kerana, rekod cemerlang di Eropah atau Latin tidak menjamin perkara sama dapat diulangi di EPL, kerana tidak semuanya mampu menjadi Fernando Torres atau Sergio Aguero.

Berikut adalah 8 penyerang yang gagal menyerlah selepas menyertai EPL.

1. DIEGO FORLAN - Manchester United (2002-2004)

DIEGO FORLAN

Ia memerlukan 34 perlawanan untuk Forlan akhirnya membuka akaun jaringan di England, kemudian meledak gol kedua ketika menentang Southampton.

Dan ketika meraikan jaringan dengan membuka bajunya, dia mengalami kesukaran untuk memakainya semula sehingga terpaksa melakukan terjahan tanpa baju dan menanggalkan baju ketika meraikan jaringan akhirnya menjadi kesalahan kad kuning.

Forlan hanya menjaringkan 17 gol dalam 98 perlawanan untuk United.

2. FERNANDO MORIENTES - Liverpool (2005-2006)

FERNANDO MORIENTES

Bintang Sepanyol itu hanya semusim setengah di Anfield dan cuma sekadar meledak lapan gol dalam 41 penampilan Liga Perdana.

3. HERNAN CRESPO - Chelsea (2003-2008)

HERNAN CRESPO

Hernan Crespo pernah menjadi pemain termahal dunia tetapi mengalami kesukaran mendapatkan prestasi terbaiknya di Stamford Bridge.

Dia cukup menyerlah ketika bersama Parma dan Lazio, tetapi di Chelsea hanya mampu meledak 20 gol sepanjang tempoh lima tahun.

4. ANDRIY SHEVCHENKO - Chelsea (2006-2009)

ANDRIY SHEVCHENKO

Andriy Shevchenko menyertai Chelsea ketika kemuncak prestasinya bersama AC Milan, dan selepas hampir 200 gol diledak bersama gergasi San Siro itu, harapan tinggi diletakkan ke atas penyerang Ukraine ini.

Bagaimanapun, dia hanya menemui sasaran sembilan kali dalam 48 penampilan EPL.

5. ROBINHO - Manchester City (2008-2010)

ROBINHO

Perpindahan Robinho ke Manchester City mengejutkan dunia pada 2008. Dia membarisi skuad bintang Brazil dan bermain lebih 100 kali untuk Real Madrid sebelum disambar City yang mendapat suntikan dana besar daripada pemiliknya.

Namun, hanya 14 gol dijaringkan Robinho dalam dua musim sebelum dia menyertai AC Milan.

6. RADAMEL FALCAO - Manchester United (2014-2015) dan Chelsea (2015-2016)

RADAMEL FALCAO

Dua kelab Inggeris menjadi destinasi Falcao dan dia gagal di kedua-dua kelab itu.

Peledak Colombia itu tiba di England dengan reputasi sebagai penyerang elit, antara yang paling tajam di dunia ketika itu.

Hampir setiap perlawanan dia berjaya menjaringkan gol ketika di Porto dan Atletico Madrid, sebelum meledak 62 gol dalam 105 perlawanan untuk Monaco.

Namun di EPL, hanya lima gol dikutip dalam dua musim di Old Trafford dan Stamford Bridge.

7. ROBERTO SOLDADO - Tottenham (2013-2015)

ROBERTO SOLDADO

Bekas penyerang Real Madrid dan Sepanyol itu cukup tajam ketika bersama Valencia dan harapan tinggi diletakkan Spurs ke atasnya tetapi dia hanya membalasnya dengan tujuh gol dalam 52 aksi liga.

8. ALEXANDRE PATO - Chelsea (2016)

ALEXANDRE PATO

Bintang muda sensasi Brazil itu dijangka akan menguasai dunia, menjadi Ronaldo baharu dan mengukir nama dalam sejarah bola sepak.

Dia bermula baik di Internacional dan kemudian AC Milan, tetapi prestasinya menjunam dan dia kembali ke Brazil bersama Corinthians.

Chelsea menandatanganinya pada 2016 tetapi dia hanya bermain dua kali dan sekadar menyempurnakan satu gol penalti.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: bharian

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon