Monday, April 13, 2020

Benarkah Covid-19 Berasal Dari Angkasa Lepas?


Sesuatu yang menakjubkan telah berlaku di timur laut China pada awal pagi 11 Oktober 2019, apabila sebuah meteor meletup di langit sejurus selepas tengah malam, menyebabkan cahaya dahsyat yang membuatkan langit cerah seperti siang.

Covid-19 dari Angkasa

Ahli teori konspirasi kemudiannya mengulas tentang kejadian ini dengan mengatakan bahawa meteorit itu membawa virus Covid-19 dari angkasa lepas.

Saintis pula berkata ia tidak mungkin kerana meteor itu tidak mendarat di Bumi dan jika ia mendarat sekalipun, saintis pecaya bahawa ia tidak akan bertahan disebabkan oleh suhu yang sangat tinggi ketika ia mendarat.

Meteor yang tidak terbakar di atmosfera boleh mencecah suhu 647.8°C sebaik sahaja ia menghentam Bumi dan ini sudah cukup untuk membunuh virus sebanyak beberapa kali.

Pakar penyakit berjangkit iaitu Dr. Dominic Sparkes menambah bahawa virus Covid-19 mungkin berasal dari Bumi kerana ia hampir sama dengan SARS dan MERS.

Ketiga-tiga virus ini tergolong dalam kumpulan yang sama dikenali sebagai Coronavirus yang kita tahu berasal dari Bumi, tetapi adakah Covid-19 pun sama?

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon