Tuesday, February 18, 2020

3 Produk 'Kuat Lelaki' Energy Candy Diharamkan Kerana Mengandungi Viagra!


Kementerian Kesihatan memaklumkan bahawa produk untuk menguatkan tenaga batin lelaki, Energy Candy, mengandungi bahan terlarang, tadalafil, yang merupakan ubat terkawal digunakan bagi merawat masalah mati pucuk.

Energy Candy Diharamkan

Perkara itu disahkan selepas KKM menjalankan pemantauan ke atas produk itu susulan tular di media sosial bahawa terdapat bahan terlarang penggunaannya, di bawah Akta Makanan 1983.

Tadalafil adalah ubat terkawal yang digunakan dalam merawat pesakit yang mengalami masalah erectile dysfunction (mati pucuk).

Ubat ini hanya boleh diberikan kepada pesakit di bawah pemantauan ahli profesional kesihatan berdaftar.

Penyalahgunaan tadalafil tanpa pengawasan boleh menyebabkan komplikasi pengurangan atau kehilangan penglihatan dan pendengaran, penurunan tekanan darah mendadak sehingga ke peringkat yang berbahaya dan kesan terhadap sistem kardiovaskular seperti strok dan serangan jantung.

Produk yang terlibat adalah; ExtrAli Energy Candy, Extra Strong Energy Candy dan Mixed Fruit Candy.

KKM melarang import yang dikeluarkan serta-merta dan memberi amaran mana-mana pihak yang menyimpan stok produk terlarang itu, supaya tiada aktiviti pengedaran atau penjualan.

Pengguna juga dinasihatkan supaya tidak membeli produk tersebut dan sekiranya telah membeli, tidak memakannya dan mendapatkan nasihat daripada profesional kesihatan jika mengalami sebarang ketidakselesaan atau kesan advers.

BAHAYA UBAT KUAT SEKS

Kebanyakan ubat kuat lelaki yang dijual di pasaran bercampur dengan bahan-bahan beracun seperti sildenafil, tadalafil dan verddanafil yang juga bahan aktif perangsang seks lelaki.

Sildenafil, tadalafil dan verdanafil adalah ubat yang digunakan untuk rawatan erectile dysfunction yang hanya boleh diberikan kepada pesakit oleh doktor atau ahli farmasi berlesen dengan preskripsi dari seorang doktor.

Kesan sampingan ubat itu adalah sangat berbahaya kepada pesakit jika diambil tanpa pengawasan doktor.

Adalah tidak berbaloi kepada mereka yang mengambil ubat kuat lelaki kerana ia mempunyai banyak kesan sampingan dan akan merosakkan badan.

Antara mudarat ubat itu ialah serangan jantung, strok, pendarahan otak, peningkatan tekanan darah, kehilangan pendengaran dan kehilangan penglihatan yang kadangkalanya adalah kekal.

Produk mengandungi bahan-bahan aktif perangsang seks lelaki juga semakin dipelbagaikan dan mudah didapati dalam bentuk minuman seperti kopi dan teh o ais limau.

Jenis Ubat Kuat

Terdapat pelbagai jenis ubat kuat di luar sana. Ada di antaranya dalam bentuk gel tahan lama, kapsul, serbuk, minyak, mahupun ramuan herba namun, tidak semuanya selamat digunakan, malah ada juga yang boleh membawa maut.

Selain itu, ramuan ubat kuat jenis sapu akan memberikan kesan yang terbaik terhadap zakar apabila sapuan ubat kuat tersebut diserap masuk kedalam kulit.

Anda perlu kenal dan tahu jenis serta ramuan yang digunakan supaya anda mendapat ubat kuat lelaki yang selamat.

Ramuan ubat kuat yang digunakan didalam mana-mana ubat kuat lelaki di farmasi atau ubat kuat tradisional biasanya mampu untuk menjadikan: zakar lebih besar, lebih panjang, lebih keras, tahan lebih lama dan tidak mudah pancut.

Siapa yang tidak gembira kalau dapat beraksi dengan lebih lama bersama isteri. Malu kalau selalu kalah. Tak sampai lima minit dah "tewas". Itulah realiti pahit yang terpaksa ditelan dan dihadapi oleh ramai lelaki.

Jika tidak, masakan ubat kuat laki akan mendapat tempat dan permintaan yang sangat tinggi.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon