Saturday, December 28, 2019

YOO8: Bangunan Berkembar Tertinggi Di Dunia Yang Dibina Senget!


Reka bentuk unik sebuah bangunan di Jalan Conlay, Kuala Lumpur, yang condong dan kelihatan bengkok telah menimbulkan kekecohan pelayar laman sosial sebelum ini apabila disangka ia hampir runtuh menyembah bumi.

YOO8 tertinggi

Sebahagian warganet turut berkongsi gambar bangunan yang sedang dalam pembinaan itu di akaun Twitter dan Facebook tanpa mengetahui kesahihan cerita sebenar.

Beberapa warganet turut mendakwa menerima gambar berkenaan menerusi kiriman Whatsapp yang dihantar rakan dan kenalan mereka serta maklumat kononnya berlaku penutupan jalan berikutan dakwaan bangunan itu akan runtuh.

Pemaju projek, KSK Land menerusi satu kenyataan berkata, gambar bangunan yang tular itu antara menara berkembar tertinggi di dunia diberi nama Y008 di bawah projek 8 Conlay.

Menerusi kenyataan sama, KSK Land memaklumkan projek itu merangkumi kediaman servis Kempinski dan Y008.

Projek 8 Conlay

YOO8 senget
Senget yang disengajakan.

Projek pembangunan bercampur, 8 Conlay dengan nilai pembangunan kasar (GDV) sebanyak RM5.4 bilion yang dijangka selesai akhir 2020.

Pembangunan terbabit mempunyai 68 tingkat hotel lima bintang, suite servis dan komponen runcit.

8 Conlay menawarkan menawarkan kediaman dalam gaya hidup terkini yang lebih bergaya dan menampilkan kehidupan urban.

Fasa pertama 8 Conlay mengetengahkan ciri kediaman berjenama yang dikenali sebagai YOO8 dikendalikan oleh Kempinski dengan dua menara yang mempunyai 1,062 unit kediaman mewah dari satu hingga tiga bilik.

Menara A YOO8 dilengkapi perabot dan reka bentuk dalaman oleh pereka terkenal antarabangsa, Steve Leung dan YOO.

Menara A YOO8 mempunyai 564 unit daripada saiz 700 hingga 1,308 kaki persegi dengan harga RM3,200 setiap kaki persegi manakala Menara B mempunyai 468 unit.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: hmetro

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon