Apr 14, 2016

7 Sebab Kenapa Dr. Zakir Naik Ditakuti Barat!

Walaupun ramai warga Eropah dan AS merasa kagum dengan ketokohan Dr. Zakir Naik dan menghadiri forum-forumnya, tetapi sebaliknya dengan kerajaan mereka.

7 Sebab Kenapa Barat Takut Dr. Zakir Naik

Beberapa negara seperti Britain dan Kanada menghalang kemasukan Dr. Zakir Naik. Malah, Amerika Syarikat secara terang-terangan mengecam Dr Zakir Naik.

Mengapa Barat takut pada Dr. Zakir Naik?

1. Dr. Zakir Naik Menuduh Serangan 9/11 'Kerja Orang Dalam'

Ini adalah alasan rasmi yang disampaikan oleh kerajaan AS seperti dilaporkan oleh Washington Post. Kerajaan AS mengecam Dr. Zakir Naik sewaktu dia mendapat penghargaan dari kerajaan Arab Saudi pada Mac 2015.

“Pandangan Dr. Zakir Naik tentang serangan 9/11 sungguh keji,” kata jurucakap Kementerian Luar Negeri AS, Jen Psaki.

2. Dr. Zakir Naik Menganggap AS Sebagai Pengganas

Dr. Zakir Naik dikecam Washington kerana dengan berani menyatakan bahawa Amerika Syarikat adalah pengganas terbesar dunia.

Selain itu, dalam beberapa ceramahnya, Dr. Zakir Naik juga menyatakan aksi keganasan yang dilakukan oleh AS sejak menceroboh Iraq.

3. Dr. Zakir Naik Menyebut George W Bush dan pemimpin AS sebagai Pengganas

Dr. Zakir Naik juga pernah menyebutkan bahawa George W Bush adalah pengganas.
Kenyataan-kenyataan Dr. Zakir Naik sangat ditakuti AS memandangkan populariti dan pengaruh Dr. Zakir Naik yang terus meningkat.

Selain jutaan orang yang telah mendengar ceramahnya secara langsung, ratusan juta orang juga telah menonton video-video ceramahnya.

4. Ramai Orang Masuk Islam di Forum Dr Zakir Naik

Alasan ini tidak pernah disebutkan oleh media Barat sebagaimana 3 alasan sebelumnya. Namun, perkara ini sebenarnya sangat menakutkan pihak Barat.

Disaat gereja semakin sepi dan Barat semakin ragu-ragu dengan teologi mereka sendiri, tiba-tiba Dr. Zakir Naik datang seperti gelombang.

Lebih menggerunkan mereka, ceramah-ceramahnya membongkar kesalahan-kesalahan dan pembohongan dalam ajaran gereja.

Dengan penjelasan berdasarkan fakta dan mudah difahami, Dr. Zakir Naik dengan mudah membongkar kepalsuan konsep triniti, menyatakan secara ilmiah bahawa Yesus bukan tuhan dan sebagainya.

Sangat ramai penganut agama lain memeluk Islam setelah mendengar penjelasan dari Dr. Zakir Naik.

5. Menguatnya Dakwah Islam di Barat

Melalui ceramah-ceramahnya dibeberapa negara Eropah, Dr. Zakir Naik sebenarnya telah menusuk jantung pertahanan terakhir Barat.

Hampir disetiap ceramahnya dihadiri ribuan orang sehinggakan jumlah audiens Dr. Zakir Naik telah mencapai jutaan orang yang sebahagian besarnya hidup di Barat.

Mereka yang sebelum ini hanya mengetahui Islam dari media barat, kini mula memahami prinsip-prinsip Islam, Al-Qur'an dan Sunnah yang dijelaskan oleh Dr. Zakir Naik.

Dengan meluasnya dakwah Islam ini, meskipun tidak semuanya masuk Islam, sudah cukup membimbangkan dunia Barat.

Menurut Samuel Huntington, pihak Barat sememangnya mensasarkan Islam sebagai musuh dengan menggunakan media sebagai agen menyebarkan kempen memburukkan kesucian Islam.

Dan jika warga Barat sendiri memahami Islam dengan baik, perkara itu sangat bahaya bagi hegemoni politik mereka.

6. Dr. Zakir Naik Ditakuti Gereja

Cukup beralasan jika Barat cukup takut kepada Dr. Zakir Naik kerana gereja sekalipun tidak mampu membendung gelombang dakwah Islam yang dibawanya.

Salah satu alasan mengapa acara debat terbuka yang dilakukan Dr. Zakir Naik tidak sebanyak debat terbuka Ahmad Deedat, kerana pihak gereja sendiri tidak berani berhadapan dengan Dr. Zakir Naik.

Malah dikhabarkan bahawa Dr. Zakir Naik telah mengirimkan surat jemputan untuk berdebat kepada pihak Vatikan, namun tidak mendapat jawapan sehingga ke hari ini.

7. Pengaruh Dr. Zakir Naik semakin Meluas

Bersamaan dengan derasnya gelombang dakwah Islam, pengaruh Dr. Zakir Naik semakin meluas.

Di India, Dr. Zakir Naik tersenarai di dalam 100 tokoh paling berpengaruh serta dinobatkan sebagai salah seorang dari 3 Pemimpin Besar Spiritual di India yang majoritinya bukan Islam.

BACA INI JUGA: 'Jangan Paksa Saya Membenci Islam!'

Sumber: Penjualanggurterbaik

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

35 comments

Hebat Insan Bernama Zakir Naik ni...

Fakta Dan Info Menarik Untuk Dikongsi
-Pendiri Faith Freedom International ialah seorang pengkritik Islam yang telah murtad kelahiran Iran yakni alias Ali Sina.Ali Sina dipercayai bekerja sebagai doktor dan kini tinggal di negara Kanada.
-Berdirinya laman web FFI pada tahun 2001 yang telah mengkritik "dasar Islam" telah menyebabkan kontroversi dikalangan non muslim juga muslim mengenai Islam.
-Ditambah lagi dengan jaminan "50 ribu dolar" ganjaran untuk umat muslim yang dapat mematahkan hujah/argumennya mengenai Islam,telah membuatkan berpuluh ribu umat muslim tampil ke websitenya untuk mengkritik dan menyanggah.
-Rata-rata muslim yang telah mengunjungi dan membaca artikel di forum tersebut tampak amat terkilan dengan lebih dari 70% komen daripadanya tidak mempercayai ataupun meragukan sumber referensi yang "dipaparkan".[Pengelola FFI sedunia menjamin sumber yang diguna pakai "bebas orientalis"]
-Ironiknya,hingga ke hari ini tidak ada satu pun para cendekiawan/intelektual mahupun ilmuan islam yang dapat mematah,menyanggah atau menidakkan argumen,hujah serta dakwaan yang diberikannya.
-Beberapa tahun yang lalu Ali Sina mengatakan,"..semua orang mengetahui Salman Rushdie,Tasleema Nasreen bukanlah orang pertama yang mengkritik dan menolak Muhammad berserta ajarannya.Kita juga mengetahui saudara2 terdekat Muhammad sendiri banyak yang mengkritik dan menolak kenabian Muhammad malah turut berperang dengannya?..Pakciknya Abu Thalib yang telah membesarkan Muhammad dengan kasih sayang dan selalu ada disisinya hingga akhir hayatnya menolak sendiri kenabian Muhammad!..ATAS ALASAN APAKAH KITA MEMPERCAYAI KENABIAN MUHAMMAD LEBIH DARI PAKCIKNYA?!"
-Ali Sina telah berdebat dengan berbagai ahli Islam terkemuka, seperti Ayatollah Montazeri, Javed Ahmed Ghamidi, Maulana Ajmal Qadri, Edip Yusel, dll.Dia juga telah menunjukkan berbagai kesalahan dalam Islam di semua perdebatannya.

Soalannya mudah, Adakah dia berani berdebat dengan Dr. Zakir Naik? Atau hanya bersembunyi disebalik kejahilan akal?

#En.Edison dijemput berdebat dimajlis Dr.Zakir Naik. Hantar wakil pun boleh ;)

-Berawal dari tahun pertama FFI telah didirikan dan setelah berdebat dengan ramai ilmuan islam,banyak muslim menghantar emel untuk mencabarnya berdebat dengan intelektual muslim yang terkenal saat itu juga hingga hari ini iaitu Dr.Zakir Naik.Tak kurang juga umat muslim sendiri yang mengirimkan emel kepada Zakir Naik perihal Ali Sina dengan FFInya.
-Pada tahun 2005,purata bulanan pengunjung yang melawat website FFI lima kali ganda lebih banyak berbanding website www.irf.net milik Zakir Naik.
-Untuk menandakan persetujuannya menyahut cabaran berdebat dengan Zakir Naik,Ali Sina telah menulis undangan debat terbuka kepada Zakir yang dipaparkan umum di forumnya.
-Ali Sina juga pernah cuba menghantar emel undangan debat kepada Zakir naik.Sayangnya,alamat emel yang ditujukan tersebut bukanlah kepunyaan Zakir Naik,melainkan alamat emel juga website peminat zakir yang mengatas namakannya.
-Di awal tahun 2005,pihak pengurus Zakir Naik telah menghantar kirim balas undangan debat tersebut melalui emel peminatnya;Zakir Naik telah menolak pemintaannya untuk berdebat di forum umum internet,sebaliknya mencabar Ali Sina untuk berdebat dengannya di pentas umum yang boleh ditonton secara langsung dari kaca tv.Ali Sina menolak untuk berdebat secara langsung dengannya kerana khuatir akan keselamatan dirinya dari ***ancaman pengganas.Ali Sina juga percaya itu hanyalah sebahagian dari agenda Zakir Naik untuk menolak ***ketidakmampuannya untuk menyanggah argurmen dan hujah mematikan yang akan dihadapinya.

Al Qaeda mengumumkan pendeta koptik Zakaria Botros sebagai kafir yang paling dicari diseluruh dunia dengan harga kepalanya bernilai 60 juta dolar!..Sebagai perbandingan,suatu ketika dahulu Amerika Syarikat pernah menghargai kepala Osama Bin Laden sebanyak 25 Juta dolar.

"...Not a single person has won the debates with me, not because I am a highly skilled debater, but because I debate from the position of strength. It is easy to win when you speak the truth and your opponent does not..." -Dr Ali Sina

-Banyak diantara pengikut muslim mengirim emel kepadanya untuk memujuk dan "memohon belas kasihan" Zakir Naik supaya bersetuju untuk berdebat bertulis di forum umum FFI tersebut.Mereka percaya hanya Zakir Naik sajalah yang dapat menebus perjanjian yang ditawarkan Ali Sina,"Gerakan website ini akan dimatikan sekiranya terdapat salah satu dari 1.2 bilion pembela muslim yang dapat membebaskan yang didakwa(muhammad) bebas dari tuduhan!Sebagai ganjaran,saya juga berjanji akan memberikan 50 ribu dolar sebagai tanda berterima kasih." Kirim balas kedua yang ditujukan kepada Ali Sina melalui peminatnya dari pihak Zakir Naik tetap sama seperti isi dari surat yang pertama penuh dengan kritikan,memperlekeh,memperendahkan dan memperli Ali Sina.Membalas kritikan yang sama,Ali Sina telah menulis di forum umumnya disamping menjawab reaksi kekecewaan peminat Zakir Naik yang telah menolak "simpati mereka"....Zakir Naik mengetahui bahawa Ali Sina memiliki argumen yang penuh dengan peluru,peluru mematikan yang Zakir Naik sendiri ketahui isinya....Zakir Naik tidak akan mempertimbangkan kekecewaan muslim diatas kepercayaan yang disandarkan kepadanya tentang Islam,apa yang Zakir pertimbangkan hanyalah reputasi,kemasyuran dan kewangan yang akan lenyap.
-Ali Sina telah menjuluki Zakir Naik sebagai "World’s Greatest Showman" dengan menganggap setiap dari pendebatannya sebagai pertunjukkan "Silap mata".Ali Sina juga telah menolak tanggapan muslim yang mengatakan Zakir Naik seorang ilmuwan/cendekiawan Islam."..Pendebatan diantara Zakir Naik dengan William Campbell pada tahun 2000 telah membuatkan sebahagian muslim sedunia bersorak di atas kemenangannya,persembahan yang mengagumkan...Ibarat pertunjukkan ahli silap mata memotong badan penolongnya menjadi dua...Saya boleh katakan tidak ada satupun argumen yang ea hujahkan bertepatan dengan quran!..perhatikan hujahnya paragraph demi paragraph dan bandingkan dengan sumbernya?"..Ali Sina juga telah membuat sanggahan di setiap argumennya dengan menulis ulang hujah tersebut dan membandingkan dengan sumbernya:Pemelintiran ayat quran yang sangat mengkagumkan!
-Sehingga ke tahun ini(2016),tidak ada satupun cendekiawan,intelektual mahupun ilmuan Islam yang dapat menyanggah argumennya mengenai sejarah Islam,sejarah Muhammad juga sunnah yang diajarkan/diteladankan oleh Muhammad.

-Dalam beberapa tahun terakhir,Ali Sina telah mengeluarkan kesaksian yang mengejutkan dan menerima kecaman dari golongan atheis juga golongan beragama apabila menyatakan mempercayai Jesus sebagai Tuhan.
"...Pengakuan ini telah mengasingkan saya..Banyak golongan atheis yang mentertawa dan memperli iman baru ku ini...Tak kurang juga kawan hindu yang mencemuh dan menolak ku di twitter...Saya tak kisah tentang muslim akan diriku....Kristian pula tidak pernah akan menerima versi iman ku yang mempercayai Jesus sebagai Tuhan,namun menolak bible mereka...Iman baru ini tumbuh apabila keberadaan Tuhan Jesus tidak dapat disangkal lagi!...Banyak kesaksian aneh yang saya terima daripada orang yang mengalami kematian dan hidup kembali menceritakan kisah yang hampir sama?..Pertemuan menarik dengan Jesus semasa "tengah mati",ketenangan dan kasih sayang yang tidak dapat mereka ungkapkan?..Dari kisah yang pertama diceritakan kepadaku oleh orang yang mengalami kematian bertemu Jesus,hari yang lain saya dikongsikan lagi cerita yang sama...Ketiga..Keempat dan seterusnya....Kisah ini dikongsikan daripada semua lapisan di pelosok dunia,atheis,yahudi,islam,hindu mahupun kristian...Ternyata allah muslim tidak begitu...Saya meragukan jika seorang muslim pernah bertemu dengan muhammad?..Kisah yang seterusnya adalah kesaksian dari seorang yang sejak lahirnya telah buta namun semasa didalam kematian,dia mendakwa telah melihat dan menceritakan dengan akurat pemandangan dari sudut luar tubuhnya termasuk melihat kali pertama tubuhnya sendiri dan mendengar perbualan orang di sekeliling bilik....Telinga dan mata mereka telah tertutup,jantung mereka tidak lagi berfungsi dengan aktiviti otak juga telah berhenti namun memiliki kesedaran yang tidak dapat diperjelaskan?..Banyak diantara orang yang bangkit dari mati bertemu Jesus juga telah sembuh dari sakit sepenuhnya?...Ternyata tubuh kita ini hanyalah rumah roh dan roh tidak pernah akan mati walaupun tubuh telah mati..Pertanyaan2 misteri yang berhubung kait dengan Jesus sering menggangguku..Perjanjian baru menceritakan mengenaiNya,banyak ungkapan-ungkapan indah yang dikatakanNya juga konsep spritual yang diajarkan...Saya lebih tua dari Jesus dan Saya lebih banyak belajar daripadaNya.Saya bergelar seorang doktor dan telah membaca ratusan buah buku.Saya meragukan jika Jesus pernah membaca sebuah buku seumur hidupnya.Saya hidup di zaman internet yang memberikan informasi hanya dihujung kuku.Sementara Jesus tidak ada itu semua,bagaimana Dia mendapatkan akses yang begitu mendalam mengenai pandangan spritual jika bukan dari sumber?..Suatu hari, setelah menonton kesaksian seorang Muslim yang telah mati dan melihat Jesus, yang tidak hanya menyembuhkan tubuh fiziknya tetapi juga memberikannya kuasa menyembuhkan yang lain,saya berlutut dan berdoa pada Tuhan untuk menerima saya sebagai miliknya. Saya memohon pada-Nya menuntun langkah saya, menerangi jalan dan menjadi gembala saya.
-Semenjak mempercayai Jesus,Ali Sina pernah ditanyakan perubahan pandangannya mengenai Alkitab;Walaupun beranggapan Alkitab penuh dengan kisah dongeng seperti kitab2 agama lainnya terutama isi perjanjian lama,Ali Sina mengakui masih mempersoalkan kebenaran isi perjanjian baru;Dua tahun terakhir ini Ali Sina dilihat sering mengutip ayat Injil didalam penulisannya.

"Ali Sina menolak untuk berdebat secara langsung dengannya kerana khuatir akan keselamatan dirinya dari ***ancaman pengganas."

#Ayat En.Edison terlalu panjang tapi saya tak memahami satu ayat pun
#Alasan SUPER dangkal Ali Sina dan EnEdison yang sungguh melucukan..:)

Pihak Vatican sendiri masih belum menyahut cabaran debat Dr.Zakir Naik. Takut ancaman pengganas juga ke? #LUCU

Kenyataannya,Zakir Naik memang pandai mmilih-milih habuan.Pendebatan yang selalu dimulai Zakir Naik adalah dari sudut "Zakir Naik" bertanya manakala pihak lawan "bertahan"?..tidak menghairankan mengapa vatikan menolak pendebatan bersyarat yang dimulai Zakir.Kelebihan lain dimilikinya adalah keahliannya untuk memainkan peranan "silap mata" dengan memutarbelit sumbernya sendiri!Ini adalah salah satu alasan mengapa Ali Sina tidak pernah menghargai Zakir sebagai seorang ilmuan islam.Seorang ilmuan islam mahupun cendekiawan tidak pernah berani menyeleweng sumber islamnya sendiri SEMATA-MATA inginkan kemenangan!Cuba teliti sebaiknya hujah yang dipraktik Zakir vs Chambell di youtube dan bandingkan dengan sumber(quran)!

"Setelah menganalisa setiap argumen dan hujah yang diberikan Zakir disetiap pendebatan,amat memalukan apabila Zakir Naik digelar ilmuan islam!"
-Ali Sina-

"Ali Sina menolak untuk berdebat secara langsung dengannya kerana khuatir akan keselamatan dirinya dari ***ancaman pengganas."
-Aku kira saudara mesti kehairanan melihatkan, Zakir Naik saudara dengan bebasnya terbang ke seluruh dunia berdebat mengenai agama kafir di negara kafir,tanpa rasa takut akan ancaman pengganas?..Aku pasti saudara juga sangat berbangga melihatkan Zakir Naik telah memberikan beribu ceramah terbuka di seluruh dunia termasuk di negara kafir bukan?..Dan isinya hanyalah, "Jika Jesus dianggap Tuhan kerana tidak berbapa,bagaimana pula dengan Adam?" ATAU "Tunjukkan kepadaku satu ayat dimana Jesus pernah mengatakan diriNya Tuhan?" KESIMPULANNYA "Tiada agama yang diredhai allah selain Islam!"

-Aku sangat bersedih melihatkan tokoh non muslim lainnya memiliki akses yang terhad untuk memberi pandangan mereka pula tentang Islam?..Isinya pula, " www.answering-islam.org/Muhammad/Enemies/abuafak.html , www.answering-islam.org/Muhammad/Enemies/asma.html , www.faithfreedom.org/Articles/sina/assassinations.htm , www.answering-islam.org/Muhammad/Enemies/sallam.html " ATAU " www.faithfreedom.org/Articles/sina/Juwairiyah.htm , www.faithfreedom.org/Articles/sina/safiyah.htm , www.faithfreedom.org/Articles/SKM/zeinab.htm , www.faithfreedom.org/Articles/sina/mariyah.htm " KESIMPULANNYA "Mengapa kita harus mengikuti orang yang standard moralnya lebih rendah dari kita?!"

#Ayat En.Edison terlalu panjang tapi saya tak memahami satu ayat pun
- Tunjukkan mana satu ayat yang saudara x fahami?

#Alasan SUPER dangkal Ali Sina dan EnEdison yang sungguh melucukan..:)

-Sepatutnya saudara menjelaskan kepada kami "Alasan" Zakir Naik menolak undangan debat oleh Ali Sina?..Justeru,menolak juga "rayuan simpati" peminatnya untuk menyahut cabaran Ali Sina?..
"Gerakan website ini akan dimatikan sekiranya terdapat salah satu dari 1.2 bilion pembela muslim yang dapat membebaskan yang didakwa(muhammad) bebas dari tuduhan!Sebagai ganjaran,saya juga berjanji akan memberikan 50 ribu dolar sebagai tanda berterima kasih."

#Bukankah alasan Zakir Naik yang patut saudara "Labelkan dangkal?..

EDISON..

APAKAH TAJUK DEBAT YG ALI SINA MAHU BERDEBAT DENGAN DR. ZAKIR NAIK..?

#Ironiknya,hingga ke hari ini tidak ada satu pun para cendekiawan/intelektual mahupun ilmuan islam yang dapat mematah,menyanggah atau menidakkan argumen,hujah serta dakwaan yang diberikannya.

EDISON..
APAKAH ARGUMEN, HUJAH SERTA DAKWAAN DARI ALI SINA..?

#Di awal tahun 2005,pihak pengurus Zakir Naik telah menghantar kirim balas undangan debat tersebut melalui emel peminatnya;Zakir Naik telah menolak pemintaannya untuk berdebat di forum umum internet,sebaliknya mencabar Ali Sina untuk berdebat dengannya di pentas umum yang boleh ditonton secara langsung dari kaca tv.Ali Sina menolak untuk berdebat secara langsung dengannya kerana khuatir akan keselamatan dirinya dari ***ancaman pengganas.Ali Sina juga percaya itu hanyalah sebahagian dari agenda Zakir Naik untuk menolak ***ketidakmampuannya untuk menyanggah argurmen dan hujah mematikan yang akan dihadapinya.

EDISON...
SAYA BERPENDAPAT, BERDEBAT DI PENTAS UMUM (KHALAYAK RAMAI) LEBIH BAGUS DARIPADA BERDEBAT DALAM FORUM UMUM INTERNET, LEBIH RAMAI YANG MAMPU MELIHAT DAN MEMAHAMI ISI DEBAT. DAN SAYA JUGA BERANGGAPAN KENYATAAN ALI SINA HANYA ALASAN SEORANG PENGECUT.

ILMU BUKANLAH UNTUK MEMBEZAKAN SIAPA HEBAT..
TIADA GUNALAH ILMU JIKA NAWAITU DALAM DIRI SALAH..
ILMU UNTUK MENCARI KEHIDUPAN SEJAHTERA DENGAN JALAN TERBAIK..
SEMOGA KAMU DIBERI HIDAYAH DR ALLAH SWT.
HATI TENANG HIDUP PUN SENANG.

Saya teramat malas sebenarnya hendak melayan karenah dan persoalan ditimbulkan oleh en.edison kerana selain memetik dari sumber yang salah, anda lebih cenderung mencari kesalahan Islam dengan memetik sepotong ayat tanpa petikan penuh.

Malah, cabaran debat secara langsung Dr.Zakir Naik pun ditolak dengan sejuta alasan, TAKUT?

Tiada siapa sebenarnya kenal siapa Ali Sina, LUCU.

Ali Sina kalah berdebat diforumnya dan banned ahli yang mampu menjawab persoalan dangkal yang dia timbulkan.

#Soalan untuk En.Edison, mana bukti Yesus Tuhan dalam Al-Kitab? Boleh minta bantuan Ali Sina ke? Saya masih menunggu jawapan..;)

EDISON..

APAKAH TAJUK DEBAT YG ALI SINA MAHU BERDEBAT DENGAN DR. ZAKIR NAIK..?

Banyak orang akan menyebut tajuknya sebagai MUHAMMAD, ALLAH DAN ISLAM. Menurutku, lebih baik jika tajuknya disebut "MUHAMMAD" saja.


#Ironiknya,hingga ke hari ini tidak ada satu pun para cendekiawan/intelektual mahupun ilmuan islam yang dapat mematah,menyanggah atau menidakkan argumen,hujah serta dakwaan yang diberikannya.

EDISON..
APAKAH ARGUMEN, HUJAH SERTA DAKWAAN DARI ALI SINA..?

-Pembunuhan,Pemerkosaan,Pedofillia,Perompakan,Perzinaan,Perbudakkan,Penyeksaan,Poligami Dll.

#Di awal tahun 2005,pihak pengurus Zakir Naik telah menghantar kirim balas undangan debat tersebut melalui emel peminatnya;Zakir Naik telah menolak pemintaannya untuk berdebat di forum umum internet,sebaliknya mencabar Ali Sina untuk berdebat dengannya di pentas umum yang boleh ditonton secara langsung dari kaca tv.Ali Sina menolak untuk berdebat secara langsung dengannya kerana khuatir akan keselamatan dirinya dari ***ancaman pengganas.Ali Sina juga percaya itu hanyalah sebahagian dari agenda Zakir Naik untuk menolak ***ketidakmampuannya untuk menyanggah argurmen dan hujah mematikan yang akan dihadapinya.

EDISON...
SAYA BERPENDAPAT, BERDEBAT DI PENTAS UMUM (KHALAYAK RAMAI) LEBIH BAGUS DARIPADA BERDEBAT DALAM FORUM UMUM INTERNET, LEBIH RAMAI YANG MAMPU MELIHAT DAN MEMAHAMI ISI DEBAT. DAN SAYA JUGA BERANGGAPAN KENYATAAN ALI SINA HANYA ALASAN SEORANG PENGECUT.

Saya bersetuju dengan pendapat saudara diatas SEKIRANYA,
1)Nyanyian.
2)Teater Lakonan.
3)Tarian.
4)Pertunjukkan Silap Mata.
5)Melawak.

Saya tidak bersetuju dengan pendapat saudara diatas KERANA,
1)Yang terpenting ialah dari aspek KESELAMATAN.
2)Tempoh pendebatan terhad(2 Jam).
3)Tidak ada satu pun kata2 yang tidak dapat diungkapkan dlm penulisan?
4)Jika dicermati,ungkapan bertulis terlihat lebih jujur dan senang difahami berbanding ungkapan kata2 yang lebih kepada "kemampuan bersuara".

ILMU BUKANLAH UNTUK MEMBEZAKAN SIAPA HEBAT..
TIADA GUNALAH ILMU JIKA NAWAITU DALAM DIRI SALAH..
ILMU UNTUK MENCARI KEHIDUPAN SEJAHTERA DENGAN JALAN TERBAIK..
SEMOGA KAMU DIBERI HIDAYAH DR ALLAH SWT.
HATI TENANG HIDUP PUN SENANG.

Hari ini telah berkata ULAMA SP, "Saya teramat malas sebenarnya hendak melayan karenah dan persoalan ditimbulkan oleh en.edison kerana selain memetik dari sumber yang salah, anda lebih cenderung mencari kesalahan Islam dengan memetik sepotong ayat tanpa petikan penuh."

-Apakah saya PATUT LEBIH MEMPERCAYAI SUMBER "ULAMA SP" PAKAI BERBANDING SUMBER RUJUKAN PARA ULAMA ISLAM HARI INI?..

#Ayat sumber islam sendiri aku tunjuk kat saudara,saudara tak percaya?..Inikan pula nak aku tunjukkan ayat keTuhanan sumber kami pula. :-)

1)ILMU BUKANLAH UNTUK MEMBEZAKAN SIAPA HEBAT..
#Selain ilmu hitam, ilmu islam juga sangat merbahaya JIKA DIPRAKTIKKAN.
2)TIADA GUNALAH ILMU JIKA NAWAITU DALAM DIRI SALAH.
#11 DISEMBER 2007.
Seorang ayah Muslim
berkewarganegaraan Kanada membunuh anak gadisnya yang
masih remaja kerana anaknya itu menolak untuk mengenakan tudung:
The Star.com: Dad charged in
teen’s death.
Aqsa Parvez adalah remaja perempuan yang berusia 16 tahun dari keluarga Muslim imigran, warga negara Kanada. Ia dibunuh oleh ayahnya hanya kerana menolak menggunakan tudung pada waktu di sekolah. Ia pergi dari rumah menggunakan tudung,
tetapi di sekolah ia mengganti baju dan melepaskan tudungnya.
#Yagmur Dursun, gadis Turki yang sedang hamil luar nikah, dihukum rajam sampai mati dan diiringi teriakan-teriakan Allahu Akhbar.
#APAKAH ALLAH AKAN MENARI-MENARI KEGEMBIRAAN APABILA MENYAKSIKAN NYAWA SESEORANG DIHUKUM MATI OLEH PARA AHLI QURAN YANG MENJATUHKAN HUKUMAN MATI TERSEBUT???

3)ILMU UNTUK MENCARI KEHIDUPAN SEJAHTERA DENGAN JALAN TERBAIK..
#Pengebom kereta api bawah tanah di
London adalah orang-orang yang asalnya
imigran Pakistan. Muslim-muslim ini hidup
susah di negara asalnya, mendapat
kemurahan hati dari Inggris sehingga
mereka berimigrasi ke Inggris. Mereka
mendapat pekerjaan di Inggris, anak-anak
mereka lahir di Inggris, mendapat
pendidikan, pekerjaan dan berkahwin di
Inggris. Tetapi tetap saja mereka tidak
berterima kasih kepada Inggris: Mohammed Sidique Khan seorang guru
yang sudah menikah dan mendapat
kebaikan dari Inggris. Ia adalah salah
satu pelaku pengeboman kereta api
bawah tanah di London yang
mengakibatkan 52 orang mati. Dan
masih banyak contoh-contoh lainnya
yang tidak mungkin dapat dituliskan disini
satu-persatu.
#PENYERANGAN TERHADAP BANI QURAIZA
Suku Yahudi terakhir yang menjadi korban keganasan
Muhammad adalah bani Quraiza, tidak lama setelah perang
parit (Khandaq) selesai. Muhammad menjadikan bani Quraiza
sasarannya walaupun dalam perang parit, bani Quraiza telah
meminjamkan senjata-senjata dan cangkul-cangkul untuk
menggali parit dan tidak mahu memihak orang-orang Mekah
bahkan membela Muhammad. Tetapi Muhammad punya
alasan tersendiri, dan dia menyatakan malaikat Jibril
mengunjunginya dan memintanya untuk mencabut
pedangnya dan menuju ke tempat tinggal bani Quraiza dan
memerangi mereka. Jibril berkata bahawa Muhammad dengan
pasukan para malaikat akan pergi mengguncangkan
pertahanan mereka dan menebarkan ketakutan di hati
mereka.” (AR-Raheeq Al-Makhtum by Saifur Rahman al-Mubarakpuri)
#Al-MUBARAKURI BERKATA LEBIH LANJUT, “Nabi Allah langsung
memanggil si-pengumandang azan dan memerintahkannya
untuk mengumumkan perang baru terhadap bani Quraiza.”

4) SEMOGA KAMU DIBERI HIDAYAH DR ALLAH SWT.
#Muriel Degauque 38 tahun, adalah
seorang wanita Belgium yang sejak kecil suka naik papan luncur di salji ketika musim dingin. Dia menikah dengan
seorang Muslim Salafi keturunan
Maroko dan masuk islam(MENDAPAT HIDAYAH). Tak lama setelah itu, dia dan suaminya pergi ke Irak melalui Siria. Di Irak dia meledakkan dirinya sendiri di hadapan Balai Polis Irak pada tanggal 9 November 2005, Seorang komandan dan 5 polis mati beserta 4 warga awam cedera parah.
(Newsweek, 12 Desember 2005).

5)HATI TENANG HIDUP PUN SENANG.
#Pengganas Islam meledakkan bas yang membawa penumpang pengikut Buddha, kemudian
menembak semua korban dari jarak dekat sampai mati.
Korban tewas 9 orang,termasuk 4 wanita dan 3 gadis remaja.Yala,Thailand Selatan.14 March 2007.
#Sepuluh orang pengganas Islam dari kelompok Lashkar-e-Taiba,
yang berpusat di Pakistan,menyerang Mumbai,menembak
dengan membabi buta.Korban tewas 101 orang dan 287 luka2.Mumbai,26 November 2008.

KESIMPULANNYA,PERINTAH MUHAMMAD@ALLAH "SENADA" DENGAN HADIS BERIKUT,
#Sahih Bukhari 7.71.614
Diriwayatkan oleh Abu Said: seseorang datang pada sang nabi dan berkata, ‘Saudaraku perutnya sedang sakit.” Sang Nabi berkata, “Suruh dia minum madu.” Orang itu datang lagi dan berkata, “Sudah kusuruh minum madu tapi malah tambah parah.” Sang nabi lalu berkata, “Allah telah mengatakan yang sesungguhnya, perut saudaramu yang berbohong.”

Sekali lagi anda copy paste hadis palsu ciptaan kumpulan Ali Sina. Sila beli buku himpunan Sahih Muslim atau Sahih Bukhari. Sekadar kebencian buta tidak akan membawa hujah bodoh seperti ini kemana-mana. #LUCU

Islam tidak menyokong sebarang perbuatan membunuh tanpa sebab. Malangnya kalau lah agama adalah keganasan, agama mana yang paling ganas, jahat dan kejam? Sila buat carian diblog ini, sy pernah buat artikel ttgnya..:)

Iru antara dia dengan Allah. Tiada dalam ajaran Islam. Sama seperti Kristian dan Yahudi membunuh jutaan manusia sejak dari dulu hingga sekarang, semoga Allah memberi balasan.

Sangat lucu apabila anda memetik sejarah tanpa membaca keseluruhan punca dan sebab. Cukup2 la membawa hujah separuh2 seperti ini. Mana bukti Yesus Tuhan? Dah lama sangat sy tunggu..:(

Nampaknya tangan kanan Yesus palsu En.edison, kononnya membawa ayat dari sumber Islam? Tapi yang dipetik rupanya hadis2 palsu. Sila rujuk website ulama Islam atau buku yang menjadi sumber rujukan utama bukannya hadis palsu atau Ali Sina yang jelas sesat. Ada berani berdebat dengan Dr.Zakir Naik? Takut? Sekadar menyalak tidak mampu merungkai kebenaran. #LUCU

Sahih Bukhari 7.65.366
Dari Ibnu Abbas ia berkata: Rosulullah SAW bersabda. “Jika kalian makan makanan maka jangan mencuci tangan sampai menjilatinya atau menjilatkannya. (HR. Bukhari Muslim).

Nabi berkata, “bila seseorang terbangun dan berwudu, ia harus mencuci hidungnya dengan memasukkan air ke dalam hidung dan menghembuskannya tiga kali, karena setan berada di bagian atas hidungnya sepanjang malam.” (Al-Bukhari Volume 4 Number 516)

Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda,

“Sesungguhnya Allah menyukai bersin, dan membenci tindakan menguap. Maka apabila seseorang itu bersin, maka pujilah Allah (deng…an mengucapkan “الْحَمْدُ لِلَّهِ”) Manakala bagi setiap Muslim yang mendengar saudaranya bersin adalah menjadi tanggungjawabnya untuk mendoakannya (mendoakan saudaranya yang bersin) iaitu dengan menyebut “يَرْحَمُكَ اللهُ” (semoga Allah memberi rahmat kepadanya). Manakala menguap, ia adalah dari Syaitan. Maka apabila seseorang dari kalian menguap, tahanlah ia dengan sedaya upaya mungkin kerana sesungguhnya apabila seseorang itu menguap sambil berbunyi “Haaa” maka Syaitan akan mentertawakannya.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, Kitab al-Adab, hadis no. 242)

Apa yang membezakan kristian dan islam hanyalah ajarannya..alkitab melarang manakala alquran menyarankan.kristian yang berperang adalah contoh kristian yang ingkar akan ajaran Tuhannya.Muslim pula???..ehe..aku akan bahas lebih lanjut tentang ini di lain masa.

Lihatlah bukti kewujudan Tuhan kami oleh kesaksian beribu di youtube mengenai Jesus.Awloh pula???..

Hehe...ternyata,saudara sp sendiri TIDAK MEMPUNYAI SUMBER ISLAM YANG SAUDARA MAKSUDKAN.hehe..

Banyak dah kisah sumber islam yang dh dipaparkan dan banyak juga yang tak tersanggahkan..

#Lucu?

www.answering-islam.org/Muhammad/Enemies/abuafak.html

-Kita mulai dengan topik diatas dulu?..:-)

Islam tidak menyokong sebarang perbuatan membunuh tanpa sebab.


#Saudara memakai sumber islam yang mana satu mengenai dakwaan tersebut?..:-)

Rasanya en.edison tidak memerlukan jawapan..;)

En. Edison "Katrok" Casanova, Subhanallahi Wabihamdihi Subhanallahil Azhiim Astaghfirrullah Alazhiim....Insyaa Allah semoga engkau cepat diberi Allah Azza Wajalla HIDAYAH, TAUFIK dan QADAR kembali kepada jalan yg benar, teguh dan lurus di dlm ISLAM...agar orang seperti anda ada lagi di muka bumi ini..Aamiin Allahumma Aamiin Yaa Rabbal Alamiin. Alhamdulillah !!!.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon