Tuesday, October 29, 2019

Senarai NGO Dan Pertubuhan Pro LTTE Di Malaysia


P. Ramasamy dianggap sengaja mengapi-apikan penganut agama Hindu dengan menyebut beratus-ratus dan beribu-ribu kuil Hindu telah dirobohkan di seluruh di Malaysia pada tahun-tahun 1980-an, 1990-an dan 2000-an sewaktu Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri.

Pertubuhan Pro LTTE

Pendirian P Ramasamy berhubung perobohan kuil bersejarah di Seafield sebagai sesuatu yang tidak boleh diterima penganut agama itu juga boleh dianggap sebagai cubaan untuk mengapikan kaum India di negara.

P Ramasamy juga turut mengapi-apikan penganut agama bukan Islam di negara ini dengan kenyataannya yang mendakwa ruang-ruang untuk penganut agama bukan Islam sedang semakin disekat.

Selain mengapi-apikan kaum India dan masyarakat bukan Islam, P Ramasamy dikatakan cuba menghasut pemimpin-pemimpin negara dalam beberapa isu seperti pengajaran khat di sekolah dan perkara yang melibatkan pendakwah Islam, Dr Zakir Naik.

Jika sebelum ini 2 orang ADUN ditahan dibawah SOSMA kerana menghadiri dan memberi ucapan pada hari Perwira (teroris) LTTE, di sini dapat dilihat P. Ramasamy juga begitu konsisten mempromosi ritual hari Perwira (teroris) LTTE atau dikenali sebagai Maaveerar Naal pada tahun 2010, 2011, 2013, 2014, 2015, dan 2016.

Kesemua tangkap layar ini diperolehi dari Page Prof Dr Ramasamy yang merupakan page rasmi beliau. Akan tetapi kesemua gambar ini telah DIPADAM oleh page tersebut.

P Ramasamy, juga dilapor menegaskan beliau tidak gentar sekiranya dia ditangkap oleh pihak polis susulan penangkapan mereka yang didakwa mempunyai hubungan dengan LTTE.

SENARAI NGO & PERTUBUHAN PRO LTTE

Di sini kami senaraikan sebahagian besar NGO dan Pertubuhan Tamil yang pro kepada LTTE.

1. Naam Tamilar Malaysia

Naam Tamilar Malaysia adalah sebuah NGO yang menerapkan ideologi LTTE di segenap ruang lingkup pertubuhan mereka.

Kalai Mugilan adalah penggerak utama kepada NGO ini dan dia antara individu yang pernah mempersoalkan PDRM.

Link Naam Tamilar Malaysia

2. Malaysian Tamilar Kural

Malaysian Tamilar Kural juga antara NGO yang banyak menyokong LTTE dan terdapat siaran di halaman mereka memuat naik gambar tulisan tangan pengasas LTTE dan juga kenyataan menyokong LTTE secara terang-terangan.

NGO ini digerakkan oleh orang kanan P.Ramasamy iaitu David Marshel.

Link Malaysian Tamilar Kural

3. Persatuan Senthamizhan Peravai Malaysia (SEPAM)

SEPAM antara pertubuhan yang aktif mempromosi ideologi pro LTTE iaitu ideologi Seemanisme (Seeman dari Tamil Nadu) dan beberapa kali membuat program Maaveerar Naal LTTE di Puchong.

Antara bekas pimpinan mereka adalah individu yang pernah mengisytiharkan perang dan mengaku LTTE di Facebook.

Antara media yang mempromosi mereka adalah Seeman Thambigal Malaysia dan Tamizhar Media.

4) Southern Brother Club atau nama pendaftaran Persatuan Hak Asasi dan Kebajikan Saudara Selatan.

Selain itu persatuan ini dilihat bersama melakukan program Maaveerar Naal LTTE dengan NGO Tamil Vengai Malaysia.

Link: Persatuan Senthamizhan Peravai Malaysia (SEPAM)

5. Tamilar Kalam Malaysia

Pertubuhan Tamilar Kalam Malaysia juga pernah memperomosi ritual LTTE iaitu Maaveerar Naal. Malah halaman mereka juga banyak membawa eleman pro LTTE.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon