Khamis, Jun 27, 2019

Asal-usul Annabelle, Patung Paling Menakutkan Yang Benar-benar Berhantu


Loading...

Annabelle dikatakan adalah anak patung paling berhantu dan menyeramkan yang pernah dicipta malah benar-benar mengganggu dan menakutkan pemiliknya, juga lebih popular di dunia, mengalahkan Barbie.

Annabelle Ghost

Di Korea Selatan dilaporkan, beberapa individu dewasa terkencing ketika menonton filem Annabelle 2, juga pernah digunakan dalam filem seram The Conjuring.

Seram sangatkah kisah Annabelle ini?

Sebenarnya, anak patung Annabelle bukanlah seperti yang dilihat dalam filem yang mana rupanya sangat menakutkan.

Ia telah ditokok tambah supaya memberikan "feel" yang lebih, namun rupa sebenar anak patung ini agak comel yang sesuai menjadi teman baik anak perempuan anda.

Annabelle merupakan anak patung Raggedy Ann yang mempunyai rakan baik bernama Andy, merupakan hasil tangan penulis Amerika Johnny Gruelle.

Raggedy Ann dan Andy

Kedua-dua anak patung ini dikeluarkan pada tahun 1915 dan pada tahun 1918, dalam buku bersiri yang mereka diterbitkan namun, nama Annabelle yang diberikan kepada anak patung berhantu adalah nama jolokan sahaja.

Pemilik anak patung ini meminta bantuan ahli psikik apabila anak patung ini menunjukkan perlakuan yang aneh dan menurut ahli psikik tersebut, dalam badan anak patung ini terkandung roh seorang kanak-kanak yang bernama Annabelle Higgins.

Kanak-kanak bernama Annabelle itu mati ketika berusia 7 tahun, di tempat yang sama di mana pemilik anak patung ini tinggal dan dikatakan, anak patung itu menjadi "perumah" kepada roh Annabelle.

Annabelle berpindah tuan

Pada tahun 1970, anak patung yang sudah berhantu itu dijual oleh sebuah kedai hobi terpakai, oleh seorang wanita sebagai hadiah kepada anak perempuannya, Donna.

Donna yang merupakan seorang pelajar kejururawatan tinggal bersama-sama teman serumahnya Angie.

Apabila Donna membawa pulang Annabelle ke rumahnya, rumah tersebut menjadi "pangkalan" bagi Annabelle dan rohnya.

Tidak lama selepas memiliki Annabelle, Donna dan Angie mula menyedari sesuatu yang aneh pada anak patung itu namun mereka berdua menyangkakan mereka boleh bertahan dengan apa yang berlaku.

Pada mulanya, tindakan Annabelle tidaklah membahayakan kerana ia hanya mengubah posisi dan kedudukannya ke tempat lain daripada yang diletakkan dan perkara ini disedari oleh Donna dan Angie.

Tapi, semakin lama perlakuan Annabelle semakin pelik dan jahat yang membuatkan mereka berdua terpaksa meminta bantuan pasangan penyiasat paranormal, Ed dan Lorraine Warren.

Apa yang berlaku kemudiannya, mereka menjumpai beberapa keping kertas yang mengandungi mesej-mesej yang ditulis dengan tangan dan dipercayai ditulis oleh Annabelle.

Mesej-mesej tersebut berbunyi "Tolong kami" dan "Tolong Lou".

Takut dan trauma dengan kejadian itu, mereka membuat keputusan untuk membuang Annabelle.

Dikatakan bahawa, Donna memberitahu terlihat tompok-tompok darah pada dada dan belakang kepala Annabelle.

Pasangan penyiasat Warren tidak dapat menjelaskan bagaimana darah tersebut boleh berada pada badan Annabelle.

Kisah Annabelle hampir membunuh manusia

Patung Annabelle
Patung sebenar Annabelle.

Sejak Annabelle berada di rumah mereka, pelbagai perkara aneh berlaku, antara yang berlaku adalah kepada tunang Angie, iaitu Lou.

Lou tidak disukai oleh Annabelle sejak mula lagi kerana Lou beberapa kali menyuruh Angie membuang Annabelle kerana dirasakan berhantu, membuatkan Annabelle berang dan mula bertindak.

Pada satu malam, Lou terjaga dari tidur dan berasakan badannya tidak dapat bergerak dan ketika bergelut untuk bergerak, Lou melihat ke hadapan dan tiba-tiba ternampak kelibat Annabell, yang sedang merenungnya.

Annabelle kemudiannya merangkak ke atas badan Lou dan mencekik lehernya sehingga pengsan.

Lou yang sedar keesokan harinya tahu bahawa apa yang dialaminya adalah benar dan bukan mimpi.

Tidak puas dengan kejadian itu, Annabelle sekali lagi bertindak. Anak patung berhantu ini menunggu di saat Lou berada sebilik dengannya dalam keadaan gelap.

Ketika Lou ingin menyalakan lampu, tiba-tiba dia berasakan ada sesuatu di belakangnya dan lantas memusingkan badanya.

Di saat itu Lou berasa sangat sakit dibahagian perutnya, dan selepas lampu dinyalakan, Lou melihat perutnya yang berdarah dan penuh dengan kesan cakar.

Ketika itu juga, Lou terlihat Annabelle sedang duduk di atas lantai sambil bersiul-siul.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: iluminasi

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon