Jumaat, Mei 10, 2019

Linda Rafar Tampil Mohon Maaf Selepas Di Dakwa Fitnah Jururawat


Loading...

Pelakon Linda Rafar akhirnya tampil memohon maaf secara terbuka dalam isu pertelingkahannya dengan seorang jururawat tidak lama dulu sempena bulan Ramadhan, kerana tidak mahu menyimpan dendam terhadap mana-mana pihak yang didakwa pernah memfitnahnya.

LINDA RAFAR mohon maaf

“Ketika sidang akhbar terakhir, saya berasa marah, dikhianati, dihina dan sedih kerana pemergian ibu tidak menghentikan buli siber terhadap saya. Hati saya penuh kemarahan.

“Peguam saya menghantar notis kepada ratusan orang yang memfitnah tetapi hati saya tidak tenang.

“Sempena bulan Ramadhan ini, saya mengambil kesempatan untuk memohon maaf jika saya ada menyakitkan hati sesiapa. Saya juga memaafkan mereka yang memohon maaf," katanya di Instagram.

Menurut Linda, tiada siapa yang hebat di atas muka bumi ini dan tidak salah jika ada pihak terlebih dahulu memohon maaf atas sesuatu isu.

Selain kepada pihak yang didakwa memfitnahnya, Linda juga dipercayai membuat permohonan maaf kepada jururawat tersebut.

Sementara itu, NGO Delegation of Nurses (DON) dalam kenyataan di Facebook rasmi mereka memaklumkan perbicaraan antara seorang selebriti dengan seorang jururawat dianggap selesai.

DON yang menjadi pemudah cara kepada jururawat itu berkata kedua-dua pihak setuju menyelesaikannya di luar mahkamah.

Antara persetujuan yang dicapai ialah selebriti tersebut akan membuat permohonan maaf melalui Instagram miliknya atas tindakan menularkan gambar jururawat tersebut dahulu, kata DON.

Tidak Ikhlas Minta Maaf

Bagaimanapun, seorang doktor tampil mempertikai permohonan maaf tersebut kerana menurutnya tidak merujuk secara langsung kepada jururawat yang terlibat.

“Malangnya bila saya baca permohonan maaf di Instagram milik selebriti tu, dia masih punya ego melangit.

“Langsung tak sebut spesifik pada jururawat yang difitnahnya. Perkataan jururawat pun tak ada. Itu macam minta maaf nak sambut hari raya," katanya menerusi Facebook.

Dia yakin itu bukan permohonan maaf terbuka seperti yang dipersetujui pihak jururawat tersebut dan meminta DON memandang serius perkara itu.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: malaysiakini

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon