Monday, March 04, 2019

Pengkid Buang Payudara Mengaku Makhluk Asing Tanpa Jantina


Seorang wanita di Edmonds, Washington, yang melakukan perubahan untuk menjadi pengkid kini menganggap dirinya ialah makhluk asing dan tanpa jantina, Jareth Nebula, sanggup menjalani pembedahan bagi membuang kedua-dua payudaranya supaya dia lebih menyerupai makhluk asing dan bukan lagi seorang wanita mahupun lelaki.

Jareth Nebula Penkid

Dia menukar jantina untuk menjadi seorang lelaki ketika berumur 29 tahun tetapi kemudian menyedari bahawa gender itu tidak lagi sesuai dengan jiwanya.

Jareth yang bekerja sebagai seorang model sambilan dan penyambut tetamu di sebuah salun gunting rambut kemudian memilih untuk tidak dikaitkan dengan mana-mana jantina.

“Saya tidak berasa diri ini manusia lagi. Saya tidak dapat menjelaskannya kepada orang lain, secara ringkasnya saya bukannya dari dunia ini,” kata Nebula.

“Saya tidak berasa selesa menjadi wanita mahupun lelaki. Saya tahu saya tidak boleh tinggalkan badan manusia ini atau lari daripada persepsi orang ramai.

"Namun, secara peribadi saya ialah makhluk asing tanpa jantina,” tambahnya.

Nebula mendakwa dia mula berasa tidak dapat bercampur dengan rakan-rakan selepas disahkan menghidap Sindrom Ehlers-Danlos (EDS) ketika berusia 26 tahun.

EDS adalah sejenis penyakit yang menjejaskan tisu pada organ dalaman dan tisu badan seperti kulit, tulang dan salur darah.

“Penyakit ini membolehkan saya melentur sendi-sendi badan sesuka hati, suatu aksi yang menarik ketika saya masih kecil,” jelasnya.

Penghidap EDS mempunyai sendi mudah lentur dan kulit yang mudah meregang serta rapuh.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: kosmo

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon