Wednesday, February 27, 2019

Maknyah Pukul Wanita Sama Seperti Lelaki Memukul Wanita!


Itu penegasan Mufti Perlis Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin, justeru beliau berkata, jika masyarakat melihat seorang maknyah memukul wanita mereka perlu bertindak seperti mana melihat lelaki memukul wanita.

Maknyah pukul wanita

Menurut Dr. Mohd. Asri , dalam Islam jantina bidaah yang dinamakan 'maknyah' atau 'saudarai' tidak dibenarkan berleluasa.

Ini kerana dikhuatiri atas nama jantina palsu tersebut, maka ramai lelaki boleh mengambil kesempatan menzalimi wanita.

"Masyarakat pula tidak akan sensitif apabila melihat maknyah menzalimi wanita seperti sensitifnya mereka apabila mereka melihat lelaki memukul wanita.

"Masyarakat hanya akan kata 'maknyah' pukul perempuan. Padahal hakikatnya lelaki memukul perempuan.

Memperagakan pakaian perempuan dan bergaya seperti perempuan tidak mengubah hakikat mereka itu lelaki!" kata Dr. Mohd. Asri.

Dr. Asri berkata, jika masyarakat tidak menangani kewujudan golongan terkenaan akan banyak banyak hak wanita bahkan hak lelaki yang akan dicerobohi.

"Maka jika melihat maknyah memukul perempuan bertindaklah seperti mana kita melihat lelaki memukul perempuan. Jangan dikelirukan oleh penampilan yang palsu," kata Dr. Mohd. Asri.

Sebelum ini pernah tular di media sosial, video seorang individu yang bekerja sebagai perunding kecantikan mendakwa telah diserang dan ditampar oleh beberapa orang maknyah sehingga berlaku pergelutan di pusat membeli belah di Kuala Lumpur.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: utusan

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon