Monday, November 26, 2018

Gambar Perkahwinan YDP Agong Sultan Muhammad V Dengan Ratu Cantik Rusia


Pada 23 November lalu, telah tersebar gambar Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V, yang dikatakan telah berkahwin dengan seorang wanita Rusia, dipercayai merupakan bekas ratu cantik Moscow 2015 dikenali sebagai Oksana Voevodina.

YDP Agong Sultan Muhammad V

Seperti yang dilaporkan www.islamnews.ru, majlis perkahwinan berkonsepkan gabungan tradisi Melayu dan Rusia itu telah diadakan di Dewan Barvikha di Moscow.

Dalam majlis itu, Sultan Muhammad V mengenakan serba lengkap persalinan baju Melayu sementara wanita terbabit memakai sepersalinan gaun pengantin berwarna biru muda. Dilaporkan, tetamu yang hadir dijamu dengan pelbagai hidangan istimewa tanpa minuman beralkohol.

Kami ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada YDPA Sultan Muhammad V.

Daulat Tuanku!

Biodata penuh Oksana Voevodina

Perkahwinan YDP Agong Sultan Muhammad V

Gadis dengan senyuman cantik menawan dan merupakan seorang yang pintar ini telah memenangi pertandingan “Miss Moscow 2015” lalu. Pertandingan ratu cantik itu telah diadakan di sebuah teater terkenal “Nadezhda Babkina” diambil dari tajuk lagu yang terkenal di Rusia.

Pada peringkat akhir pertandingan terdapat 32 peserta, tetapi Oksana melayakkan diri dan menjadi pemenang pertandingan berprestij itu.

Dalam ucapan ringkas Oksana, dia berterima kasih kepada semua yang membantunya hingga ke peringkat itu, terutama ibu bapanya.

Selepas dinobat sebagai gadis paling cantik dari Moscow, dia berpeluang menyertai pertandingan ratu cantik di Rusia pada 2015.

Perkahwinan YDP Agong Sultan Muhammad V

Gelaran ratu Moscow 2015 dimiliki Oksana bukan secara kebetulan, pada akhir pertandingan itu dia berjaya menambat hati para hakim dengan kecantikan dan kercerdikan yang dimiliki olehnya.

Pelajar berusia 22 tahun ini juga memiliki bentuk badan yang menawan 85-59-90 dan ketinggian 170 cm.

Sebelum menyertai peraduan itu, Oksana Voevodina bekerja dengan agensi model luar negara dan agensi tempatan di Rusia. Sejak usia muda, majalah fesyen antarabangsa dihiasai dengan foto gadis cantik ini.

Oksana memiliki ijazah sarjana dalam bidang ekonomi, ketika itu dia merupakan pelajar di Fakulti Perniagaan di magistracy Universiti Ekonomi Plekhanov, Rusia. Miss Moscow 2015 ini juga mempelajari bahasa Inggeris dan sangat petah dalam penggunaan bahasa itu.

Perkahwinan YDP Agong Sultan Muhammad V

Selain itu, Oksana juga meminati bidang fotografi sebagai hobi, dia juga merupakan pereka bentuk pakaian dan aksesori fesyen wanita dalam sebuah agensi fesyen terkemuka.

Impian Oksana adalah untuk mencipta koleksi fesyen dengan jenamanya sendiri serta bercita-cita untuk menjadi seorang penyampai televisyen sebagai profesion satu hari nanti.

Oksana Voevodina

Ratu Cantik Rusia
Ratu Cantik Rusia
Ratu Cantik Rusia
Ratu Cantik Rusia
Ratu Cantik Rusia
Ratu Cantik Rusia

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: says | kakitapau

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon