Sabtu, Oktober 20, 2018

Pedro Rodrigues Filho Pembunuh Bersiri Paling Sempurna Di Dunia


Para penyiasat biasanya mengkategorikan seseorang itu sebagai pembunuh bersiri apabila mereka membunuh 3 orang mangsa atau lebih dan biasanya, mereka ini dikaitkan dengan masalah mental atau minat yang abnormal.

Pedro Rodrigues Filho Pembunuh Bersiri Paling Sempurna Di Dunia

Kenali Pedro Rodrigues Filho (nama gelaran Pedrinho Matadr, merupakan seorang pembunuh bersiri yang sangat terkenal.

Dia bertanggungjawab melakukan sekurang-kurangnya 70 pembunuhan, di mana 10 daripadanya dilakukan sebelum mencecah usia 18 tahun.

Apa yang membuatkan Filho seorang pembunuh bersiri yang lebih "baik" adalah kerana dia tidak memilih orang biasa sebaliknya menjadikan penjenayah, perogol dan pembunuh lain sebagai mangsanya.

Selain penjenayah, Filho juga melakukan pembunuhan kepada mereka yang telah melakukan kesalahan terhadapnya.

Salah seorang penganalisis mengatakan Filho adalah seorang 'psikopat yang sempurna'.

Derita sejak lahir

Kesukaran hidup Filho bermula sewaktu dia dilahirkan ke dunia ini lagi. Dia dilahirkan pada 1954 di Minas Gerias, Brazil dengan kecacatan pada tengkoraknya akibat ibunya dipukul oleh bapanya sendiri sewaktu mengandungkan FIlho.

Dia telah melakukan pembunuhan pertamanya seawal usia 14 tahun lagi dan mangsa pertamanya ialah timbalan Datuk Bandar tempatnya tinggal.

Lelaki itu telah memecat bapa Filho yang bekerja sebagai pengawal keselamatan sekolah atas tuduhan mencuri makanan.

Filho telah menembaknya menggunakan senapang di hadapan Dewan Bandaraya.

Pembunuhan ke 2 yang dilakukannya pula tidak begitu lama setelah itu. Filho telah membunuh seorang lagi pengawal keselamatan yang bekerja bersama bapanya dan juga pencuri makanan yang sebenar.

Cinta dan dendam

Pedro Rodrigues Filho Pembunuh Bersiri Paling Sempurna Di Dunia

Setelah 2 kejadian itu dia telah melarikan diri ke daerah Mogi das Cruzes di Sao Paulo, Brazil. Setibanya di sana, dia telah berkenalan dengan seorang pengedar dadah sebelum membunuhnya.

Dia juga terlibat di dalam jenayah pecah rumah di sana kemudian, dia bertemu dan jatuh cinta dengan seorang wanita bernama Maria Aparecida Olympia serta tinggal bersamanya.

Malangnya, Maria telah dibunuh oleh ahli kumpulan penjenayah yang membalas dendam akibat Filho membunuh rakan pengedar dadah mereka.

Kematian Maria telah menyemarakkan lagi perbuatan jenayah Filho. Dia berjaya menjejaki beberapa orang yang terlibat dalam pembunuhan Maria lalu menculik, menyeksa serta membunuh mereka kerana perbuatan terhadap wanita yang disayanginya.

Makan jantung bapa sendiri

Pembunuhan seterusnya yang dilakukan Filho juga bermotifkan dendam. Kali ini sasarannya ialah bapanya sendiri yang pernah dia bela dahulu.

Bapa Filho telah dipenjara kerana didapati bersalah membunuh ibunya dengan menggunakan parang.

Pedro Rodrigues Filho pergi melawat bapanya di penjara dan kemudian telah membunuh bapanya sendiri dengan menikamnya menggunakan pisau sebanyak 22 kali sebagai membalas dendam.

Tidak setakat itu, dia malah memotong sebahagian jantung bapanya, sebelum mengunyah dan membuangnya.

Dia akhirnya ditahan pada 24 Mei 1973 dan ketika ditahan, dia ditempatkan di dalam kereta polis bersama 2 orang penjenayah lain termasuk seorang perogol.

Apabila polis kembali kepada kenderaan dan membuka pintu, mereka mendapati Filho telah pun membunuh perogol itu.

Permulaan minat abnormal

Pedro Rodrigues Filho Pembunuh Bersiri Paling Sempurna Di Dunia

Ini adalah permulaan baharu bagi hidupnya apabila dihumban ke dalam penjara dan dikelilingi oleh pesalah-pesalah yang lain membuatkan Filho berasa seperti berada di tempat kerja. Banyak perkara yang dia rasa perlu dilakukan di sini!

Filho membunuh sekurang-kurangnya 47 orang banduan lain, yang merupakan majoriti keseluruhan mangsanya.

Filho akan memilih dan membunuh banduan yang dirasakannya perlu atau layak dibunuh mengikut kesalahan mereka.

Semasa diwawancara, dia memberitahu bahawa dia berasa teruja dan seronok apabila membunuh penjenayah lain. Cara yang paling diminatinya ialah dengan menikam menggunakan pisau atau benda tajam.

Walaupun Filho dihukum penjara 128 tahun kerana membunuh, namun jenayah yang dilakukan di dalam penjara membuatkan hukumannya menjadi 400 tahun.

Tetapi, undang-undang Brazil hanya memaksimumkan hukuman selama 30 tahun sahaja. Dia dihukum penjara tambahan selama 4 tahun kerana membunuh di dalam penjara dan telah dibebaskan pada tahun 2007.

Sememangnya Pedro Rodrigues Filho seorang yang sangat berbahaya, mungkin bukan kepada anda tetapi kepada penjenayah lain. Giler!

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: iluminasi

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

1 comments so far

Fuhh.. 70 pembunuhan. Mmg mesin pembunuh dia ni.. menakutkan

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon