Tuesday, July 10, 2018

Allah Panjangkan Usia Tun Mahathir


Hari ini adalah ulangtahun kelahiran Tun Mahathir Mohamad yang ke-93. Beliau lahir pada 10 Julai 1925. Tidak seperti sebelum ini, ulangtahun kelahiran Tun Mahathir kali ini tentu saja memberi makna yang besar kepada seluruh rakyat Malaysia.

Allah Panjangkan Usia Tun Mahathir

Selepas memimpin Pakatan Harapan menumbangkan BN dan kini menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, di bahunya terletak tanggungjawab yang amat besar untuk memulihkan negara dan memimpinnya semula menuju landasan sebenar yang mampu memberi kesejahteraan kepada semua.

Tetapi, dalam waktu yang sama, beliau bukan lagi muda usianya. Dalam usia 93 tahun, bukan saja tidak ramai yang ada upaya untuk terus menikmati kehidupan seperti biasa, malah tidak ada yang mampu duduk di kerusi Perdana Menteri, apatah lagi untuk kali kedua.

Hanya kerana sayang dan cintakan negara yang telah dirosakkan oleh Najib Razak dan tidak sanggup melihat kerosakan yang lebih parah jika anak Tun Razak itu terus berkuasa, Tun Mahathir terpaksa menggagahkan dirinya bangun daripada persaraan dan sedia memikul tanggungjawab yang disandarkan oleh majoriti rakyat terhadapnya.

Sekarang tanggungjawab itu sudah ada di bahunya. Memikul tanggungjawab untuk memulihkan negara ternyata lebih berat daripada usaha menyingkirkan Najib dan menumbangkan BN.

Sempena ulangtahun kelahiran Tun Mahathir yang ke-93 ini, tiada lain yang kita harapkan selain mengharapkan agar beliau terus kuat, tabah dan gigih dalam usaha untuk membina semula dan menyelamatkan negara ini.

Dalam waktu yang sama, semoga Tuhan juga terus memberikan kesihatan serta kecergasan yang berkekalan, selain umur yang panjang agar Tun Mahathir sempat menyelesaikan misinya demi Malaysia bersama kabinet dan Pakatan Harapan.

Selamat hari lahir Tun Mahathir, rakyat Malaysia akan tetap bersamamu sehingga terhasil sebuah kejayaan yang akan dikenang oleh generasi akan datang.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: shahbudin

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon