Monday, July 02, 2018

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018


Sejak diperkenalkan, Piala Dunia menjadi medan buat para pemain handal bola sepak untuk menonjolkan bakat mereka bagi merebut peluang untuk menyertai pasukan terbaik dunia.

Kejohanan itu turut menjadi pentas untuk melihat nama-nama besar dalam bola sepak yang gagal mempamerkan potensi mereka.

Berikut adalah antara lima pemain yang diletakkan harapan tinggi sebelum Piala Dunia 2018 berlangsung, tetapi telah menghampakan peminat bola sepak sekali gus membuatkan nilai mereka turut terjejas:

1. Jerome Boateng

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018

Sebelum Piala Dunia 2018 bermula, Manchester City dan Manchester United dikatakan sedang merancang untuk mendatangani pemain Bayern, Boateng.

Malangnya, persembahan yang diberikan ketika piala dunia kali ini memberi kemungkinan bahawa kelab-kelab bola sepak itu sudah tidak berminat untuk mengambilnya.

Corak permainan Boateng beralih daripada buruk kepada amat teruk dalam perlawanan Jerman menentang Sweden yang menyebabkan dia digantung dalam perlawanan akhir negara itu.

2. Adem Ljajic

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018

Ramai yang menyangka Ljajic akan melakar kejayaan buat pasukan Serbia, tapi malangnya dia seperti tidak berbakat dan dilihat sebagai 'non-entity' untuk baki perlawanan kejohanan yang berlangsung di Rusia itu.

3. Manuel Neuer

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018

Hampir sedekad bintang Bayern ini diangggap sebagai penjaga gol terbaik di dunia namun, selepas Jerman gagal melayakkan diri pada peringkat kalah mati, seluruh pasukan itu kini dalam pemerhatian yang ketat dan Neuer menerima kritikan yang hebat susulan kekalahan itu.

4. Raheem Sterling

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018

Dalam perlawanan pembukaan England menentang Tunisia, Sterling bermain sangat lemah dan mensia-siakan banyak peluang mudah yang diberikan kepadanya.

Sebelum ini, Real Madrid dikhabarkan sedang mengintai Sterling, tapi persembahannya yang menghampakan pada Piala Dunia sudah tentu memberikan kesan pada harga pemain itu.

5. Nicolas Otamendi

5 Pemain Bintang Yang Gagal Di Piala Dunia 2018

Otamendi mungkin memperoleh banyak pujian bagi persembahannya untuk Manchester City ketika kempen kemenangan Liga Perdana mereka, tetapi prestasinya dilaporkan amat mengecewakan pada Piala Dunia 2018.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon