Isnin, Jun 11, 2018

Gregg Miller Jadi Jutawan Selepas Mencipta Testis Palsu Anjing

Gregg Miller adalah bukti bahawa idea gila kadangkala mampu mengubah kehidupan seseorang. Dia adalah pencipta Neuticles, implan silikon untuk anjing jantan bagi menggantikan buah zakar selepas dimandulkan, supaya kejantanan haiwan itu tidak 'hilang'.

Gregg Miller Jadi Jutawan Selepas Mencipta Testis Palsu Anjing

Miller tampil dengan idea penggantian kosmetik semata-mata untuk zakar haiwan pada awal tahun 90-an, ketika dia membeli seekor anjing pemburu yang dinamakan Buck.

Dia enggan menuetralkan anjingnya itu hanya kerana dia tidak mahu anjingnya melalui pembedahan, tetapi selepas Buck hilang selama empat hari gara-gara anjing betina, Miller berubah hati.

Katanya, tempoh empat hari itu sebagai paling mengerikan dalam hidupnya dan dia sedar jika anjingnya tidak dikasi, dia sekali lagi akan berisiko kehilangannya.

Tetapi dia masih mahu kejantanan Buck dapat dilihat, jadi dia bertanyakan tentang implan testis kepada doktor haiwan.

Doktor haiwan itu memberitahunya bahawa ia adalah perkara paling bodoh pernah didengarinya, tetapi Gregg tahu ia bukan mustahil.

Percaya atau tidak, doktor haiwan yang sama tidak lama selepas itu berhubung dengannya untuk menjalinkan kerjasama bagi menjayakan idea itu dan kini, Neuticles, testis anjing palsu sudah pun terkenal di dunia.

Miller baru-baru ini memberitahu CNBC bahawa dia dan 32 pelabur tempatan lain melabur kira-kira AS$100,000 untuk membangunkan Neuticles.

Ibu bapanya menganggap dia gila, semua orang yang mendengarnya berkata idea itu adalah perkara paling teruk yang pernah mereka dengar dan beberapa pembuat tidak mahu melakukannya.

Tetapi dia percaya dengan ideanya dan menggunakan kad kreditnya secara maksimum dan melakukan gadai janji rumahnya hanya untuk menghasilkan testis anjing palsu.

Setelah menguji Neuticle pertama pada 30 haiwan tanpa masalah, sepasang implan testikel komersial pertama dijual pada tahun 1995.

Buah zakar anjing palsu mendapat perhatian beberapa media pada mulanya dan perniagaan perlu diteruskan.

Untuk tiga tahun pertama, Miller tidak tahu sama ada Neuticles akan menjadi seperti yang diimpikan, tetapi dia hanya bekerja keras, mengiklankannya dalam majalah haiwan, menubuhkan rangkaian veterina dan juga bercakap di rancangan radio tentang produknya kepada pendengar.

Usahanya berbalas apabila dia mula menerima beratus-ratus pertanyaan setiap hari. Bagaimanapun timbul satu masalah besar.

Pada mulanya, Neuticles diperbuat daripada plastik keras dan menghasilkan bunyi aneh apabila haiwan itu bergerak.

Orang ramai mengeluh mengenainya, tetapi tidak banyak yang dapat dilakukannya sehinggalah seseorang akhirnya datang dengan alternatif yang lebih baik.

"Itulah masalah yang kami alami selama tiga tahun sehingga beberapa orang genius, mencipta silikon padu," kata Miller.

Miller mendakwa telah menjual lebih 500,000 Neuticles dalam tempoh 25 tahun yang lalu sekali gus menjadikannya seorang jutawan.

Dia telah mengembangkan perniagaannya, menawarkan testis palsu untuk kura-kura, kuda dan lembu jantan. Dia juga menjual sepasang zakar silikon raksasa untuk gajah di sebuah zoo.

Ditanya apakah dia merancang untuk membuat Neuticles untuk lelaki, pencipta itu mendakwa bahawa proses kelulusan FDA akan menjadi terlalu rumit.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon