Friday, January 19, 2018

Maksud Mimpi Ayah Meninggal Dunia


Disebutkan bahawa mimpi ayah meninggal merupakan petanda tentang kebaikan. Ada banyak makna yang dapat dipetik dari mimpi ini, samada berkaitan dengan jodoh, rezeki, mahupun pekerjaan.

Mimpi ayah meninggal dunia

Satu yang perlu diingat adalah selain sebagai petanda baik, mimpi ayah meninggal juga sebaliknya menjadi peringatan bagi kita agar sentiasa menyayangi ayah kita yang saat ini masih hidup.

Berikut adalah beberapa tafsir maksud mimpi melihat ayah meninggal dunia.

1. Mimpi ayah meninggal kerana sakit

Mimpi ini memiliki erti bahawa dalam waktu terdekat ini, anda akan mendapatkan keberkatan dari pekerjaan saat ini.

Jika anda belum bekerja, mimpi ini juga memberi alamat bahawa dalam beberapa hari akan datang, anda akan ditawarkan pekerjaan yang baik.

Jangan terlalu fikirkan bila bermimpi yang seolah-olah buruk ini. Sayangilah ayah anda dan persiapkan diri untuk kebaikan yang akan datang.

2. Mimpi ayah meninggal kerana kemalangan

Erti mimpi ayah meninggal kerana kemalangan juga memiliki maksud yang sama dengan erti mimpi diatas.

Keberkatan dan kebaikan akan anda perolehi dalam waktu terdekat ini. Jangan lupa bila anda mendapat rezeki dan kebaikan, berikan sebahagian kepada ayah dan ibu untuk menyenangkan hati mereka.

3. Mimpi bertemu ayah yang sudah meninggal

Mimpi ini merupakan peringatan untuk kita mengirimkan doa untuk ayah kita yang telah berada di dalam barzak, kerana salah satu amalan yang tidak pernah terputus bagi seseorang yang telah meninggal dunia adalah doa anak soleh dan solehah untuk orang tuanya.

4. Mimpi ayah meninggal dunia tapi masih hidup

Mimpi ini tidak memiliki apa-apa erti. Mungkin mimpi ini hanyalah mainan tidur sahaja yang tidak perlu difikirkan.

5. Mimpi berbicara dengan ayah yang sudah meninggal

Sama seperti erti mimpi bertemu ayah yang sudah meninggal, mimpi berbicara dengan mereka juga adalah peringatan bahawa sebaiknya kita segera mengirimkan doa agar ayah atau orang tua kita diberi tempat terbaik di sisinya.

Selama ini mungkin anda terlalu sibuk mengejar dunia sehingga lupa kepada ayah anda.

6. Mimpi diajak pergi oleh ayah yang sudah meninggal

Mimpi diajak pergi oleh ayah atau siapapun orang yang sudah meninggal dunia memiliki maksud yang buruk.

Jika dalam mimpi tersebut anda ikut dan rela diajak pergi oleh orang yang sudah meninggal, ini pertanda ajal anda sudah dekat.

Perbaikilah diri anda dan bertaubatlah. Adapun bila dalam mimpi tersebut, anda tidak mahu ikut, maka petanda ajal masih jauh.

Demikianlah kumpulan erti mimpi ayah meninggal dunia yang dapat disampaikan. Sayangilah ayah kita yang masih hidup dengan penuh kasih sayang dan perhatian yang sebaiknya, dan mimpi ini juga mengajarkan kita agar selalu meluangkan waktu mengirimkan doa untuk ayah yang sudah meninggal.

Wallahu a'lam.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Maksud Mimpi Suami Kahwin Lagi

sumber: arti-mimpi

2 comments

  1. Sy mimpi ayah sy meninggal dunia, tak Lama ayah sy trus meninggal dunia ,tapi di sini bilang hanya mainan tidur jika anda tidak bisa menapsir mimpi jgn menapsir mimpi org

    ReplyDelete
  2. Saya mimpi ayah saya telah meniggal dunia,tetapi yang meninggal itu saya tidak megenalinya sama sekali tapi pada hari kematian nya itu ada lah ayh saya dah ayah yang selama ini saya panggil ayah masih gah di hadapan saya..apakah maksudnya

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon