Friday, January 19, 2018

Kenapa Lelaki Kuat Beragama Lazimnya Kahwin Lebih Dari Satu?


Di dalam masyarakat Islam di dapati ramai kaum lelaki yang kuat beragama atau yang berpendirian agama yang kukuh seperti para ustaz dan ulama di lihat beristeri lebih daripada seorang.

Kenapa Lelaki Kuat Beragama Lazimnya Kahwin Lebih Dari Satu?

Ini bukan menunjukkan bahawa nafsu seks mereka itu lebih kuat daripada lelaki-lelaki yang biasa, tetapi perbuatan mereka yang berkahwin lebih daripada seorang itu lebih cenderung untuk mengelakkan perbuatan dosa seperti zina.

Dimana sebagai orang-orang yang berpengetahuan di dalam agama, mereka akan mengelakkan diri daripada melakukan seks rambang yang di larang keras oleh Islam dan untuk itu mereka memilih cara yang di halalkan oleh Islam iaitu berkahwin lebih daripada satu hingga kepada empat (4) isteri.

Mereka ini berbeza dengan lelaki-lelaki biasa yang kurang mementingkan Hukum Hakam, dimana mereka boleh mendapatkan seks rambang dengan orang-orang yang segolongan dengan mereka yang lemah mengenai Perundangan Islam.

Tetapi, kedua-dua golongan lelaki seperti ini adalah memiliki keinginan nafsu seks yang sama secara semula jadi dan yang berbeza adalah bagaimana mereka memenuhi keinginan seks mereka tersebut.

Oleh sebab itu, jika wujud kaum lelaki yang menggunakan alasan untuk berkahwin lebih daripada seorang Isteri hanya kerana sunah nabi, alasan seperti itu adalah sama sekali tidak benar.

Kenyataan seperti itu lebih kepada cara untuk menutup keinginan hawa nafsu yang mereka miliki sebagai seorang lelaki sejati sahaja dan untuk menjaga maruah mereka sebagai orang yang beragama di mata masyarakat umum dan jelas mereka hanya menggunakan hak lelaki di dalam islam untuk berkahwin lebih daripada satu.

Kerana di dalam pembentukkan makhluk Lelaki, Allah SWT sememang nya telah meletakkan nafsu lelaki kepada mereka dengan tujuan untuk pembiakkan umat manusia di atas muka bumi ini dan di berikan perundangan yang harus di patuhi.

Begitu juga halnya kes-kes kaum lelaki yang telah beristeri di dalam proses mengurat; wanita-wanita lain dengan pelbagai cerita-cerita sedih yang kononnya mendapat layanan dingin daripada isteri.

Strategi seperti ini adalah refleksi daripada keinginan nafsu lelaki mereka untuk meraih perhatian kaum wanita agar bersimpati kepada mereka.

Dan di dalam kebanyakan kes, rayuan-rayuan lelaki seperti ini adalah berjaya menundukkan hati wanita yang menjadi sasaran dan berlaku lah seks rambang.

Juga di dalam kebanyakan kes ini juga, lelaki-lelaki yang tergolong di dalam golongan ini akan meninggalkan wanita-wanita yang telah di nodai itu begitu sahaja dan mencari mangsa-mangsa seterusnya.

Malah ada juga yang di jadikan sebagai wanita simpanan hanya untuk memuaskan hawa nafsu mereka tanpa sesuatu ikatan nikah yang sah.

Begitu juga dengan kes-kes kahwin lari ke Thailand yang di lakukan oleh lelaki-lelaki yang telah beristeri dengan wanita-wanita bujang atau pun yang telah menjanda, golongan ini lebih faham hukum agama tetapi tidak mendapat kebenaran untuk berkahwin lebih atau mereka takut untuk mendapatkan kebenaran dari isteri.

Kesimpulannya, semua ini di sebabkan oleh nafsu yang sememang nya ada di dalam tubuh manusia yang tidak mengira lelaki atau wanita.

Dimana nafsu-nafsu itu di letakkan di dalam deria-deria rasa yang boleh dipacu oleh dua mata, dua telinga, hidung, mulut, dua tangan, dua kaki dan kemaluan.

Dan deria nafsu ini di jadikan tanpa batasan dan berkemampuan untuk melakukan apa sahaja seperti yang di inginkan.

Hanya golongan manusia-manusia yang dapat menguasai akal fikiran dan nafsu ke dalam pertimbangan wajar seperti yang di tetapkan di dalam Syariah Islam sahaja yang dapat membataskan diri daripada melakukan perkara-perkara yang dilarang oleh Islam.

Dan ini memerlukan pendidikan seks dan agama yang diselaraskan dari peringkat awal. Anak-Anak sebagai benteng kekukuhan iman mereka apabila meningkat dewasa kelak, bukan setelah mereka itu telah dewasa baharu ingin di ajarkan.

Jelas di sini lagi, peranan lelaki remaja dan belia yang membaca artikel ini perlulah menilai diri sendiri sama ada telah berusaha untuk mengawal nafsu lelaki anda ke tahap yang sepatutnya berlandaskan ajaran agama baik yang belum berkahwin atau pun sudah berkahwin.

Hal ini akan sedikit sebanyak merupakan pencetus siapa diri anda pada masa akan datang dan mencorakkan hidup anda.

Usahlah kita sebagai lelaki bergelumbang dengan dosa hanya kerana nikmat nafsu sesat namun azab dosanya adalah selamanya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: lelaki

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon