Friday, August 11, 2017

Fungsi Terbaharu Melihat Video ‘Trending’ Melalui Facebook Watch

Sebelum ini anda mungkin pernah membaca Facebook bersedia untuk memaparkan iklan pada paparan video, namun bagaimana cara penyediannya masih belum diketahui sehinggalah Facebook mengumumkan fungsi ‘Watch’.

Facebook Watch

Sebuah halaman khas buat orang ramai menonton video yang dikeluarkan secara eksklusif oleh page atau daripada Facebook khusus buat para pengguna.

Melalui fungsi terbaru ini, Facebook juga dilihat cuba untuk ‘meniru’ apa yang dilakukan YouTube dengan memaparkan video yang trending ketika ini.

Angka perkongsian yang tinggi bakal tersiar di halaman ini.

Dijangkakan halaman ini antara yang menjadi pilihan rakyat Malaysia yang sememangnya kerap mengikuti video yang kerap trending di Facebook.

Selain itu, untuk membuatkan Facebook Watch tampil berbeza, Facebook turut melabur kepada beberapa rancangan terkemuka untuk mengeluarkan rancangan mereka di Facebook Watch secara eksklusif.

Nampaknya persaingan untuk penstriman video secara online bakal lebih kompetitif selepas ini dengan kehadiran Youtube Red dan Facebook Watch.

Dengan kehadiran Facebook Watch paparan video yang dikeluarkan secara original daripada pengguna atau page bakal terpelihara oleh Facebook.

Setidaknya, uploader asal bakal menerima kredit seperti yang diharapkan sekaligus mengelakkan daripada isu cetak rompak.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Sejarah Facebook Yang Anda Mungkin Belum Tahu!

sumber: thevocket

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon