Sunday, December 04, 2016

Angkasawan China Terdengar Bunyi Misteri Di Angkasa Lepas!


Angkasawan pertama China, Yang Liwei mendakwa pernah terdengar bunyi ketukan misteri semasa penerbangan pertama ke angkasa, namun tiada siapa yang mampu menjelaskan sebab terjadinya perkara itu.

Yang Liwei

Menurut Yang Liwei, bunyi pelik itu menyebabkan dia berasa sangat gementar dan melihat ke angkasa lepas namun tidak melihat apa-apa yang luar biasa.

Yang Liwei yang kini merupakan pegawai utama Tentera Udara China berkata, bunyi misteri di angkasa itu kedengaran seperti seseorang yang sedang mengetuk kapal angkasa dan menyamakan bunyi itu seperti hentakan tukul pada baldi besi.

Yang Liwei yang kini berusia 51 tahun berkata, pengalaman tersebut telah menimbulkan pelbagai teori termasuk makhluk asing.

Tambahnya lagi, dia tidak pernah mendengar bunyi sedemikian ketika perjalanan pulang ke bumi.

Pada tahun 2003, Yang Liwei menjadi orang pertama yang dihantar ke angkasa lepas melalui program angkasa China, mengorbit bumi beberapa kali semasa penerbangan 21 jam.

Angkasawan itu menceritakan pengalaman dalam satu temu bual bersama media China, bunyi ketukan misteri berlaku tanpa sebab.

"Ia tidak datang dari luar mahupun dalam kapal angkasa, tetapi kedengaran seperti seseorang mengetuk badan kapal angkasa seperti mengetuk baldi besi dengan tukul kayu.

Yang Liwei mengakui dia sangat gementar apabila mendengar bunyi misteri tersebut dan cuba untuk menyiasat punca bunyi berkenaan, namun gagal untuk melihat apa-apa yang luar biasa.

BACA INI JUGA: Misteri Kematian Yuri Gagarin Akhirnya Terjawab

Sumber: SH

1 comment

  1. Betul2 misteri nie..
    Apa2 semuanya dalam kekuasaan ALLAH SWT..

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon