Wednesday, June 08, 2016

Menurut Kajian, Beg Tangan Wanita Lebih Kotor Dari Tandas!


Satu kajian terbaharu mendapati, beg tangan wanita mengandungi lebih daripada 10,000 jenis bakteria dan lebih mengejutkan, kajian di Jerman itu turut mendakwa beg tangan wanita boleh dikatakan lebih kotor daripada tandas.

Beg Tangan Wanita.jpg

Keputusan kajian yang dijalankan University of Colorado Boulder itu juga mendapati lebih 4,700 bakteria hidup ada pada tangan wanita, maka bayangkan berapa banyak pula bakteria yang berada di beg tangan mereka?

Sesetengah wanita sememangnya sering menjadikan beg tangan sebagai ‘poket ajaib’ dan ada juga yang menjadikannya ‘tong sampah’ – tisu muka, alat solek, sapu tangan, ubat dan segala macam diletakkan di dalamnya.

Kajian yang dilakukan Initial Washroom Hygiene pula mendapati, objek paling kotor yang sering disimpan wanita dalam beg tangan ialah botol krim.

Ini kerana botol krim selalu digunakan oleh wanita dan kerap dipegang lebih-lebih lagi jika ia merupakan krim pelembab kulit.

Lagi satu, perasan tak beg tangan wanita biasa diletakkan di merata tempat? Di atas lantai, di celahan kerusi, atas meja makan dan banyak lagi. Janji ada ruang, di situ diletakkan beg tangan.

Jadi, ada kemungkinan juga keputusan kajian di atas tidak dapat disanggah bukan?

BACA INI JUGA: Video Ngeri Guna Pisau Cukur Belah Perut Wanita Mengandung!

Sumber: Mynewshub.cc

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon