Thursday, June 09, 2016

4 Rakyat Malaysia Dibebaskan Abu Sayyaf


Pihak berkuasa Filipina hari ini (semalam) mengesahkan bahawa empat rakyat Malaysia yang diculik oleh kumpulan militan Abu Sayyaf pada 1 April lalu telah dibebaskan kumpulan penculik berkenaan.

Mangsa culik sabah.jpg

Menurut portal berita Philstar.com yang memetik kenyataan Pengarah Polis Wilayah Sulu, Senior Superintenden Wilfredo Cayat mengesahkan pembebasan itu dan dipercayai pembebasan dibuat sebelum tengah malam Selasa namun tidak memberi maklumat lanjut.

Sementara itu, jurucakap Western Mindanao Command (Westmincom) Mej Filemon Tan Jr. yang dipetik portal berita berkenaan pula berkata empat mangsa culik rakyat Malaysia berkenaan dilaporkan dibebaskan pada awal hari ini (Rabu).

Bagaimanapun Filemon Tan berkata unit risikan mereka masih mengumpul maklumat tentang bila dan di mana kumpulan Abu Sayyaf membebaskan keempat-empat mangsa culik berkenaan.

Empat rakyat Malaysia dari Sarawak yang diculik pada 1 April lalu ketika belayar menggunakan bot tunda dari Manila ke Sabah ialah Wong Teck Kang, 31, Wong Teck Chii, 29, Johnny Lau Jung Hien, 21, dan Wong Hung Sing, 34.

Sementara itu, Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Abdul Rashid Harun ketika dihubungi enggan mengulas laporan media mengenai pembebasan berkenaan. –BERNAMA

BACA INI JUGA: Fakta Bahawa Begitu Mudahnya Pengganas Menyerang Sabah

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon