Sunday, January 24, 2016

Terima Kasih Sahabat


Kadang-kadang sahabat yang suka belanja kita makan, bukan kerana mereka berharta, tapi kerana mereka meletakkan persahabatan melebihi duit.

Terima Kasih Sahabat

Kadang-kadang sahabat yang rajin bekerja, bukan kerana mereka tunjuk pandai, tapi kerana mereka memahami maksud tanggungjawab.

Kadang-kadang sahabat yang memohon maaf terlebih dahulu selepas pergaduhan, bukan kerana mereka salah, tapi kerana mereka menghargai orang disekeliling mereka.

Kadang-kadang sahabat yang sukarela membantu kita, bukan kerana mereka berhutang apa-apa, tapi kerana mereka melihat kita sebagai seorang sahabat.

Kadang-kadang sahabat yang selalu sms kita, bukan kerana mereka tiada perkara lain untuk dilakukan, tapi kerana mereka ingat pada kita.

Yang pasti, suatu hari kita nanti, kita dan sahabat pasti akan terpisah, namun kita akan teringat segala kenangan yang pernah ada.

Hari berganti minggu, minggu berganti bulan dan bulan berganti tahun, hingga hubungan itu menjadi asing.

Suatu hari, anak dan cucu kita akan melihat gambar dan bertanya..

"Siapa mereka semua ini?"

Dan kita akan tersenyum dengan linangan air mata yang tiada kelihatan, kerana hati terusik, dan dengan hati yang sayu lalu berkata..

"Dengan merekalah saya ada hari yang paling indah dalam hidup saya.."

Terima kasih sahabat..

BACA INI JUGA: Pahala Siapakah Sebanyak Bintang Dilangit?

-SENTIASAPANAS.COM

2 comments

  1. Saya tetap sahabat blogger ya, hanya SP dan Mizz Aiza belum hantar ole2 dari saya..inshaAllah...

    ReplyDelete
  2. blog menemukan kita semua...yg ingat kita, syukur yang tak ingat tak apa, yang penting sentiasa dalam rahmat Allah SP walau di mana...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon