Wednesday, December 30, 2015

Video Rakaman Perbualan Remaja 14 Tahun Diculik Van Putih


Media sosial digemparkan dengan penyebaran audio perbualan seorang budak perempuan yang merintih minta diselamatkan selepas dipercayai diculik.

Nor Amira Atirah Abdul Majid

Menerusi perkongsian yang dimuatnaik salah seorang ahli keluarga mangsa, Nor Amira Atirah Abdul Majid, 14, dilaporkan diculik ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bandar Sultan Sulaiman, Pelabuhan Klang, petang semalam.

“Tolong aku, aku nak balik, diorang culik aku, diorang nak jual aku.

“Dia tutup mulut aku dengan kain, lepas tu aku dah tak ingat apa-apa, lepas tu dah nak sampai tu aku nampak signboard Johor Bahru,” ujar Nor Amira dalam nada ketakutan.

Mangsa dikatakan hanya sempat memberitahu demikian ketika menelefon salah seorang ahli keluarga bagi meminta pertolongan sebelum perbualan terputus.

Berdasarkan rakaman perbualan, mangsa mendedahkan dia telah diculik menggunakan sebuah van berwarna putih namun tidak sempat melihat nombor pendaftaran kenderaan apabila kepala ditutup dengan kain.

Selepas tersedar mangsa hanya ternampak papan tanda menuju ke Johor Bahru .

Menurut Amira, dia tidak keseorangan diculik, sebaliknu mendakwa ramai lagi gadis lain turut berada dalam tahanan, dipercayai untuk dijual.

Sebuah portal pula melaporkan, ibu mangsa menyedari anak perempuannya itu tidak berada di rumah kira-kira jam 10 malam, seterusnya bertindak menghubungi mangsa namun tidak berjaya.

Dalam pada itu pihak polis dikatakan sedang mengumpul maklumat tentang perkara ini msebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

BACA INI JUGA: Lapa, Aplikasi Kesan Kedudukan Anak Dan Barang Jika Hilang!



Sumber: Mynewshub.cc

3 comments

  1. Wanita kena berhati-hati selalu.. waspada dengan orang di sekitar anda terutamanya orang yang tak dikenali..

    ReplyDelete
  2. Hati2...jangan selalu jln2 sorang2.. tempat sunyi2...

    ReplyDelete
  3. Penipu punya perempuan.. karang kena culik betul2 baru tahu.. sh**tt...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon