Jul 9, 2015

Tun Mahathir Cabar Najib Tunjuk Akaun Bank!

Perdana Menteri, Najib Tun Razak dicabar untuk mendedahkan butiran akaun bank bagi membuktikan tiada dana sebanyak RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun miliknya.

1MDB

Cabaran itu dibuat Tun Mahathir menerusi temu bual bersama media antarabangsa BBC UK yang disiarkan semalam.

Tun Mahathir berkata, dengan mendedahkan akaun milik peribadi, perdana menteri boleh membersihkan namanya daripada skandal yang melibatkan syarikat kontroversi 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurutnya, sebelum ini Najib menyangkal semua tuduhan yang dibuat terhadap beliau dan mendakwa semua tuduhan itu adalah satu komplot yang dirancang untuk menjatuhkan kredibiliti sebagai perdana menteri.

“Beliau (Najib) kata itu satu komplot, dan mengarut serta tidak benar. Buktikan bahawa perkara itu tidak benar. Sangat mudah untuk beliau membuktikan ia tidak benar.

“Beliau mempunyai akaun-akaun bank. Apa yang beliau perlu buat ialah berkata: ‘Anda periksa akaun saya, anda lihatlah,” katanya.

Menurut Tun Mahathir, beliau tidak pernah bekerjasama dengan pihak asing untuk menjatuhkan Najib.

Melalui temu bual itu juga Tun Mahathir turut mengulangi persoalan yang dibangkitkan beliau sebelum ini berhubung di mana dana RM42 bilion milik 1MDB.

BACA INI JUGA: Rosmah Berlagak Macam Perdana Menteri - Tun Mahathir

Sumber: Sinarharian.com.my

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

2 comments

Bagi saya mudah je.. tunjuk ke semua.. declare je klu tak buat. Klu saya saya akan buat mcm tu.. settle.. ada nak bising2 hah.. nak tengok apa lagi.. gua tranparent bro hahaa...

Mana diorang berani tu, takut kantoi..:)

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon