Wednesday, November 05, 2014

Blogger Buat Duit Online


Blogger Buat Duit Online. Benarkah seorang blogger boleh buat duit secara online melalui blog? Boleh dan sudah terbukti.

Cabaran Terakhir iPhone 5s

Mari kita baca terlebih dahulu..

Ada banyak cara seorang blogger buat duit online. Seorang blogger hanya perlu memilih dengan cara apa pendapatan itu boleh diperolehi menerusi beberapa kaedah.

Panduan bagaimana buat duit online juga banyak diajar dengan penerangan yang sangat ringkas dan mudah. Malah tutorial dan tunjuk ajar bagaimana menjana duit online secara percuma tanpa sebarang modal melalui blog berlambak di internet. Hanya perlu rajin mencari dan bertanya maka keluarlah 1001 macam cara.

Tunjuk ajar dan teknik bagaimana untuk buat duit online dengan mudah dan mampu menjana duit melalui blog juga akan diterangkan kepada anda secara terperinci. Contohnya;
  • Sistem affiliate (Lazada, Ashadee)
  • Banner Medium Pengiklanan (Komli, Nuffnang, Google Adsense, Innity, H12, Adf.ly)
  • Paid to Share (ChurpChurp, 8Share)
  • Penulisan Berbentuk Advertorial
  • Sewaan Tapak Banner di blog anda
  • Menjual produk sendiri (Ebook dan sebagainya)
  • Menyertai Kontes dan Giveaway

Dan ada banyak lagi cara lain..

Cara Buat Duit Online

Namun, adakah semudah hanya dengan sign-up dan mempromosikan semua laman pengiklanan diatas, seorang blogger mampu buat duit secara online yang lumayan?

Kecualilah anda seorang blogger sehebat hasrulhassan atau Denaihati ~sekadar menyebut 2 nama, anda pasti tiada masalah mendapat ribuan ringgit sebulan melalui blog.

Bagaimana pula dengan blog macam sentiasa panas yang hanya pandai copy paste secara tidak berhemah karya orang lain? Berapa pendapatan yang mampu dijana sehari, sebulan atau setahun?

Kaedah Terbaik Buat Duit Online

Anda boleh lihat sendiri di blog ini, cuma ada dua jenis kaedah digunakan untuk buat duit online buat masa ini, Banner Medium Pengiklanan - Komli dan H12 serta iklan 8share dalam bentuk teks diruangan sidebar.

Manakala di blog yang satu lagi tu, banner pop up Adf.ly pula digunakan. Cuma, untuk buat duit online dengan adf.ly ni, anda kenalah ada akaun paypal.

Hanya empat cara SP buat duit online setakat ini, tapi percaya tak korang kalau SP katakan bahawa pendapatan dari keempat-empat laman pengiklanan ini mampu memberikan pulangan antara RM400-RM1,000 sebulan!?

Tidaklah lumayan tapi lebih dari mencukupi buat blogger picisan.

Manakala, jika anda seorang blogger yang mempunyai bakat dalam penulisan, Advertorial dan review produk terbaik untuk anda buat duit online ni. Dengar khabar memang lumayan..:)

Atau, jika anda seorang blogger yang tidak kenal putus asa, cuba sertai program affiliate, Lazada dan Ashadee terbaik buat masa ini. Buat hanya sekali dan hasilnya mungkin selama bertahun-tahun tanpa disedari!

Tips Mudah Buat Duit Online
Jangan kemaruk memenuhkan ruangan blog dengan iklan banner yang menyebabkan blog anda berat dan tidak disukai pengunjung namun hasilnya mengecewakan.

Untuk buat duit online dan mengharapkan pulangan lumayan serta merta, tidak perlulah di lambakkan banner semua laman web pengiklanan dan biasanya dicadangkan oleh blogger-blogger lain.

SP cadangkan kepada anda empat cara buat duit online di atas. Walhal, yang paling mudah dan lumayan jika anda seorang blogger yang baru berjinak-jinak menjana duit online dengan cara yang paling mudah.

Mudahnya Blogger Buat Duit Online

Kesimpulan, sangat mudah sebenarnya untuk seorang blogger buat duit secara online melalui blog terutamanya jika anda tidak kisah berapa pun wang ringgit yang anda perolehi.

Tapi, apabila berkisar jumlah yang besar, ribuan ringgit sehari atau sebulan, pendapatan buat duit online ni tidaklah semudah yang dikongsikan oleh blogger-blogger hebat kita.

Cuba dan terokai mana-mana kaedah buat duit online paling sesuai bagi anda dan usahakan sehingga berjaya atau sekurang-kurangnya berbaloi..

Yang penting, berpijaklah dibumi yang nyata, takut nanti anda jatuh terhempas..hehe

Dan jadilah seorang blogger yang berhemah, jujur, ikhlas, tidak merungut, tidak mengumpat dan memfitnah serta bijaksana dalam dunia siber... :)

Cabaran iPhone 5S Gajet Impian Setiap Blogger

Cabaran Terakhir iPhone 5s [2]

Entri ini ditulis sebagai memenuhi syarat Cabaran Terakhir iPhone 5s dalam kontes iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger, yang menampilkan sebanyak 70 blog yang terpilih dalam meneruskan cabaran terakhir ini. Kontest ini dianjurkan oleh Denaihati.com.

Penaja Utama

Penaja Individu

Buat para peserta kontes ini, selamat berjaya diucapkan. Sekian..

-SENTIASAPANAS.COM

15 comments

  1. Memang banyak peluang untuk buat duit online sekarang. Kena cari dan cuba yang mana rasa sesuai dengan diri kita. Selamat berjaya Bro SP.

    ReplyDelete
  2. wah join jugak yer.. mg berjaya. !

    ReplyDelete
  3. Blog Sentiasa Panas, panas dengan entrinya yang meletop...Semoga berjaya memikat hati juri.

    ReplyDelete
  4. Info bermanfaat... semoga berjaya SP... (y)

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum... SP,

    moga2 SP berjaya dalam segmen nie... k.

    mselim3

    pls: moga SP sukses dalam contest nie k.. good luck

    ReplyDelete
  6. billion terima kasih sudi meneruskan cabaran terakhir iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semuga sukses.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap permulaan harus ada akhirnya, apa yang dimula harus disudahkan, walau apa pun keputusannya. Terima kasih juga buat Denaihati..:)

      Delete
  7. terima kasih..tips yang menarik untuk buat duitonline.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum. Satu perkongsian yang menarik, seronok membacanya :D Hehe
    Semoga berjaya ya! ^__^

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon