Tuesday, August 05, 2014

Video Puluhan Tentera Pengganas Yahudi Mati Di Serang!


Satu batalion dalam sesebuah organisasi ketenteraan biasanya mengandungi 300 hingga 1,200 orang anggota yang dipecahkan pula kepada dua atau tujuh kompeni yang lebih kecil bilangan anggotanya.

Askar Israel Terbunuh

Di laman Facebook tersebar satu video menunjukkan kira-kira satu batalion tentera rejim Zionis Israel bergelimpangan mati selepas diserang pejuang Hamas melalui briged Al-Qassam.

Difahamkan pihak tentera Israel dan kerajaan Zionis sedang cuba menyembunyikan video berkenaan untuk mengelak daripada terpalit malu apabila pasukan tenteranya diserang sehingga mengakibatkan kematian yang besar.

Dalam video selama 1 minit 11 saat itu, dilihat para anggota tentera Israel yang lain sibuk memberikan rawatan kecemasan kepada rakan tentera mereka yang cedera.

Melalui penerangan video ini, tidak diketahui bila serangan itu berlaku dan berapa ramai sebenarnya askar rejim Zionis yang mati terbunuh.

Dengan penyebaran video ini, berkemungkinan kesediaan Israel menerima gencatan senjata selama 72 jam yang baru sahaja dipersetujui.

Menurut laporan agensi berita, Amerika Syarikat (AS) dalam reaksinya mengalu-alukan perkembangan terbaru itu namun memberi amaran kepada pihak Hamas untuk memastikan kali ini ia berjaya dikekalkan.

Keputusan gencatan senjata itu berjaya dicapai selepas satu perbincangan diadakan di Mesir semalam, hanya beberapa hari selepas gencatan senjata pada Jumaat dicabuli Israel.

“Ini adalah peluang sebenar, kami amat menyokong inisiatif ini,” kata Timbalan Penasihat Keselamatan AS; Tony Blinken kepada agensi berita CNN.

BACA INI JUGA: Yahudi Perancang Perang Dunia Pertama!

6 comments

  1. Allahuakhbar!!!! Semoga briged Al-Qassam akan sentiasa dilindungi olehNYa...Amin...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Looks like acting to me...to get sympathy from the usa maybe...

    ReplyDelete
  3. Allahuakhbar!!!! Hamas sudah menang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang syukur sangat tapi kerosakannya sangatlah besar.

      Delete
  4. Allah huakbar Islam sampai bila2 pun mestilah yang terbaik insyaallah.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon