Aug 31, 2014

Kontroversi! Aktivis Mesir, Aliaa, Hina Islam Dengan Darah Haid!

Menerusi laman sosial, aktivis dan feminis Mesir, Aliaa Magda Elhamda, 23, memuat naik gambar dirinya bersama seorang lagi wanita berhijab sedang membuang besar dan memandang belakang sambil menunjukkan jari tengah.

Aliaa Magda Elhamda

Dia pula memandang hadapan dalam keadaan sedang datang haid.

Alia, bertindak biadap semata-mata bagi menunjukkan kebencian terhadap Islam yang digambarkannya menyokong keganasan, rasis dan hipokrasi.

Najis dan darah mereka dilumur pada bendera kumpulan gerakan penentang di Iraq, ISIS yang tertulis kalimah Allah. Justeru mana-mana umat Islam yang melihat gambar ini pasti berasa sakit hati.

Sesungguhnya ini bukan soal sama ada kita menyokong perjuangan kekejaman ISIS atau tidak tetapi perlakuan Aliaa telah menghina agama Islam secara umum.

Ini bukan kali pertama Aliaa bertindak melampaui batas. Pada 2011 dia mengepos gambar bogelnya di laman sosial bagi menunjukkan pendirian sama.

Aliaa Magda Elhamda [2]

Begitu pun kebanyakan media cetak Arab dikatakan tidak melayan kegilaan Aliaa ini kerana tak mahu mencetak artikel bersama gambarnya bagi menjaga kesucian kalimah suci yang terdapat pada bendera yang disabotaj.

Tindakan itu mencetus kontroversi namun Aliaa tidak membalas kritikan diterimanya sementara pada masa sama terus aktif memperjuangkan hak sama rata wanita dan lelaki di Mesir. Sumber: Mynewshub.my

UPDATE!

Gambar mati kemalangan?

Aliaa-mati

Gambar wanita yang terlibat dalam kemalangan ngeri tersebut adalah orang lain yang berlaku di San Paolo dan bukannya di Mesir.

Maklumat yang diperolehi yang mengatakan bahawa Aliaa telah menemui ajal selepas terlibat dalam kemalangan ngeri yang tersebar di blog dan laman sosial adalah palsu dan tidak benar.

Gadis yang menghina Kalimah Allah masih hidup dan setakat ini belum ada maklumat terbaru yang diterima mengenainya.

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

6 comments

hurm... ISIS punya sebab :) Islam tercemar..

Dh mampus xcden dia ni, Allah SWT byr cash. Jwb la ko kat sana..

Saye ader dapat pos pasal perempuan nie kat FB yang dier sudah mati kemalangan disebabkan perbuatan biadap die tu...betul ker? Bole SP tolong cover kan kebenaran hal tersebut...? TQ.

Gambar betul, tp peempuan lain.
Nama Kenath Martinez Cabriales yg mati accident pd 25 Februari 2007.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon