Wednesday, August 27, 2014

Aplikasi Wajib Peranti Android Anda


Untuk maklumat anda, semua aplikasi dibawah merupakan aplikasi yang boleh dimuat turun secara PERCUMA.

Android-Best-Apps

Begitu juga dengan aplikasi percuma dan popular Android, anda juga boleh mendapatkannya tanpa sebarang bayaran.

Bagi pengguna telefon pintar Android yang masih keliru untuk memilih aplikasi apa yang ingin di muat turun, kami menyediakan senarai aplikasi yang menarik dan terbaik untuk anda.

WhatsApp

Siapa saja yang tidak tahu akan aplikasi permesejan nombor satu di Android mahupun iOS ini, aplikasi ini dikatakan lebih pantas berbanding aplikasi permesejan yang lain.

Apa yang menarik tentang Whatsapp ialah anda tidak perlukan akaun, cukup hanya menggunakan number telefon anda dan secara automatik senarai kenalan dalam ‘phonebooks’ anda yang mempunyai Whatsapp akan menjadi rakan anda.

Tidak hairanlah pihak Facebook membeli Whatsapp dengan harga 19 Billion USD. Download.

WeChat

WeChat merupakan instant messenger (IM) terpantas untuk telefon pintar anda samada anda pengguna iOS (iPhone), Android, Windows Phone atau Nokia Symbian.

Anda boleh berikteraksi antara satu sama lain dengan menggunakan aplikasi WeChat ini tak kira masa, keadaan dan tempat kerana ia adalah satu jaringan sosial yang menghubungkan anda dengan rakan-rakan anda di Facebook, Twitter atau Blog.

Anda boleh cari kenalan baru, chat, share gambar, share file atau lagu dan juga berbual secara Video Call. Hebat kan?

Apa lagi, jom muat turun aplikasi WeChat ke dalam Telefon Pintar anda sekarang dan nikmati jaringan sosial melalui telefon pintar anda dengan cara yang bijak. Download.

Facebook

Facebook merupakan satu aplikasi penting bagi mereka yang gemarkan aktiviti bersosial di alam maya.

Aplikasi ini memudahkan para pengguna mengemaskini status harian mereka dan berkongsi maklumat, gambar, video dan sebagainya.

Anda juga boleh menghantar mesej kepada pengguna Facebook yang lain. Lebih menarik lagi, anda mungkin dapat bertemu dengan kawan yang sudah lama anda tidak berjumpa melalui aplikasi sosial media nombor satu dunia ini. Download.

Waze

Adakah anda mahu melaburkan wang untuk membeli gajet GPS walhal anda boleh pergi ke Times Square, atau Jalan Chow Kit, atau mana-mana tempat sahaja hanya dengan menggunakan aplikasi ini?

Petunjuk jalan aplikasi ini makin hari makin bertambah ketepatannya. Lagi seronok apabila aplikasi ini menyediakan sistem arahan suara.

Jadi, operasi navigasi anda akan bertambah lancar kerana masih ada ‘operator perempuan’ yang menemani perjalanan kita. Download.

Google Chrome

Aplikasi ini adalah antara “browser” (pelayar carian) yang mudah digunakan. Jika anda menggunakan Google Chrome di komputer anda, maka aplikasi ini harus menjadi ‘browser’ utama telefon pintar. Download.

Twitter

Aplikasi burung biru ini pantas menyambar minat pengguna telefon pintar. Twitter merupakan aplikasi sosial media yang ringkas, dan mudah.

Mempunyai sistem yang sangat mesra pengguna dan sesuai untuk mereka yang suka berkongsi perkara yang mereka lakukan pada setiap masa. Download.

Instagram

Adakah anda seorang yang suka berselfie? Atau ingin mengabadikan gambar-gambar anda untuk tatapan khalayak ramai?

Jika jawapannya ya, maka aplikasi ini merupakan pilihan yang terbaik. Hanya dengan membuka aplikasi ini, dan klik di butang kamera, pooff.

Nah, gambar anda sudah menjadi tatapan umum buat pengikut anda. Download.

Gmail

Aplikasi per-emailan yang hampir digunakan oleh kesemua pengguna media sosial di dunia. Sistemnya yang pantas dan mudah difahami ini amat berguna buat pengguna telefon pintar baru.

Jadi, dengan adanya aplikasi ini, anda tidak perlu lagi buka ‘browser’ untuk membuka emel. Hanya dengan satu klik, anda boleh membaca semua emel anda. Download.

Dropbox

Mahukah anda mempunyai kotak simpanan di alam maya? Anda boleh menyimpan pelbagai bentuk fail dengan menggunakan aplikasi ini.

Hanya dengan mendaftar emel sahaja, anda boleh terus menyimpan item-item penting di dalamnya. Jika anda risau mengenai fail anda akan hilang di komputer, maka aplikasi ini amat diperlukan.

Dropbox juga sesuai bagi sesiapa yang mementingkan kemudahan untuk mengakses fail-fail mereka secara pantas dan efisyen. Download.

Evernote

Kepada pengguna yang suka mencatat nota, suka mencatit segala isi-isi penting dalam program dan sebagainya, maka aplikasi ini merupakan saranan terbaik buat anda.

Aplikasi yang ringan dan mudah diakses ini memudahkan pengguna untuk menulis dan menyimpan segala tulisan mereka dengan pantas dan teratur.

Segala nota yang disimpan akan disinkronasikan dengan mana-mana peranti sekaligus membolehkan anda membukanya dimana-mana sahaja. Download.

Clean Master

Aplikasi terbaik untuk membersihkan dan melancarkan sistem peranti pintar anda. Segala entiti yang tidak diperlukan pada RAM, Cache dan fail apk akan dibuang bagi meringgankan proses peranti anda.

Ia tidaklah melajukan peranti tetapi ia dapat melancarkan segala sistem. Secara peribadi, Clean Master tidak banyak bezanya dengan CCleaner untuk PC. Download.

Kingsoft Office

Kingsoft Office sedikit sebanyak menyerupai Microsoft Office yang sering kita gunakan di komputer. Mudah digunakan dan aplikasi ini juga boleh membuka fail format ‘.pdf’.

Selain itu, anda juga boleh ‘edit’ semula dokumen-dokumen penting dengan mudah. Makin hari, makin senang untuk kita uruskan dokumen-dokumen kita dengan aplikasi ini. Download.

BACA INI JUGA: StickNFind, Pelekat Pengesan Barang Jika Tercicir Atau Dicuri

Sumber: Mynewshub.my

2 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon