Saturday, March 22, 2014

Yahudi Tanam Pokok Ghorqod Untuk Pertahanan!


Pohon-pohon ini ditanam di sekitar sempadan Israel dengan Genting Gaza untuk menghadapi serangan roket dari Semenanjung Gaza. Ia berfungsi untuk menghalang pandangan dari tentera yang ada di Semenanjung Gaza.

Pokok Ghorqod Yahudi

"Dengan cara ini warga Israel yang tinggal di sekitar Gaza dapat lebih dilindungi dan di sisi lain boleh juga menikmati pemandangan hijau," ujar salah seorang pegawai tentera Israel, Brigjen Elkabetz

Tentera Israel sendiri mengakui, ketika ini penduduk di sempadan dapat hidup dengan lebih aman sejak gencatan senjata dengan Hamas.

Gencatan senjata tersebut dicapai setelah Israel menggempur wilayah Gaza dalam operasi ketenteraan yang diberi nama “Pillar of Defence” November lalu.

Kaedah pertahanan dengan menanam pohon sebenarnya mempunyai sejarah panjang di Israel. Pada awal-awal penubuhan negara Zionis, Israel menanam banyak pokok di wilayahnya untuk menghalang tentera Arab yang berperang dengannya.

Rasulullah SAW 14 abad yang lalu pernah menyatakan di dalam hadis, kisah berlindungnya kaum Yahudi pada pohon Ghorqod ketika peperangan melawan tentera Islam di akhir zaman.

Hadis itu berbunyi, "Tidak akan berlaku kiamat sehingga Muslimin memerangi Yahudi. Mereka diperangi oleh Muslimin sehingga orang yahudi bersembunyi di sebalik batu dan pohon. Batu dan pohon itu berkata: Wahai Muslim, wahai hamba Allah, Ini dia Yahudi berada dibelakangku, kemarilah dan bunuhlah dia. Melainkan pohon Ghorqod. Sesungguhnya ia adalah daripada pokok Yahudi".

Galakan Kerajaan Israel

Di dalam laman web Jewish National Fund (JNF), terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok.

Dana khas kebangsaan ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 250 juta pokok dan projek-projek lain.

Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka menawan negara Palestin.

Sukan Olimpik

Gharqad Tree

Ramai yang tidak menyedari bahawa pokok yang sering ditanam di acara-acara besar dunia seperti Sukan Olimpik itu adalah pokok Gharqad iaitu lambang kepada bangsa Yahudi.

Replika pokok yang biasanya diletakkan di atas bukit dan kemudian ada ramai manusia keluar dari bawah pokok tersebut sebenarnya menunjukkan dengan jelas simbolik kelangsungan hidup Yahudi.

Kesombongan

Puak Zionis Yahudi sangat yakin akan dapat mengalahkan seluruh umat manusia, khususnya umat Islam dan menjadi pemimpin dunia, namun di sisi lain mereka juga berlumba-lumba menanam Tanah Palestin yang mereka duduki secara tidak sah dengan pokok Gharqad.

Maka kenyataan ini menjelaskan sesungguhnya mereka memahami hakikat hari akhir zaman, di mana mereka akan dikejar oleh umat Islam dan hanya pokok Gharqad satu-satunya tempat yang bersedia untuk dijadikan tempat berlindung.

Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis Nabi SAW, cuma keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA:
-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon