Monday, February 24, 2014

Kata Anwar, PAS Bukan Islamik!


Dalam satu perjumpaan rahsia dengan kumpulan Jesuit (The Society of Jesus), Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa bersetuju dengan pendapat paderi Kristian daripada Singapura yang menyatakan bahawa PAS walaupun namanya Islamik, namun perjuangan parti itu kini bukan lagi memperjuangkan gagasan Islamik, Negara Islam.

PAS Bukan Islamik

Malah, Anwar turut menambah, PAS sekarang tidak lagi komited perjuangan Islamik itu sebaliknya mengubah perjuangan yang senada dengan Pakatan Rakyat (PR) ke arah demokrasi dan liberalisme.

“Anwar dalam satu perjumpaan rahsia bersama golongan jesuit dan seorang father daripada Singapura telah menyatakan negara ini bukan negara Islam dan PAS bukan lagi berjuang untuk Negara Islam.

“Kata Anwar, PAS kini, satu parti (yang) komited untuk reformasi media dan badan kehakiman bebas, demokratik, liberalisme..,” dedah bekas pembantu Anwar, Yuktes Vijay dalam laman sosialnya, yuktes.vijay.

Yuktes membuat pendedahan itu ketika mengulas kehadiran Anwar di Gereja Holy Family pada Ahad lalu.

Dalam ucapan di gereja terbesar Kajang, Yuktes berkata Anwar telah mengapi-apikan sentimen pengundi Kristian supaya membenci pemerintahan Putrajaya yang didakwa membenarkan suara kebencian, keganasan dan kemusnahan serta menenggelamkan mesej cinta keamanan dan keharmonian.

“Bercakap di Gereja Holy Family di Kajang, Anwar berkata pihak tertentu mengacau konflik agama dan kaum dalam insiden baru-baru ini, sementara penyebab masalah dilepaskan begitu sahaja sementara yang tidak bersalah ditangkap seperti penjenayah

“Memetik surah dari Al-Quran, berkata Islam bukan sahaja memerlukan toleransi sebagai standard minimum tetapi lebih daripada itu..turut memetik kata-kata daripada Bible dengan membacakan bab 14 daripada Kitab Roman: “You, then, why do you judge your brother or sister? Or why do you treat them with contempt? For we will all stand before God’s judgment seat,”lapor Yuktes.

Menurut Yuktes, Anwar merupakan tokoh politik yang sentiasa meniupkan sentimen adu domba dan kebencian untuk mendapatkan sokongan politik kepadanya.

Jika dahulu, kata Yuktes, ketika memerlukan sokongan Melayu-Islam, Anwar meniupkan kebencian terhadap kelompok kristian yang didakwanya sedang menjalankan gerakan Kritianisasi besar-besaran di negara ini.

“Di ABIM ketika memerlukan sokongan Melayu-Islam, Anwar telah menuduh berlaku proses pengkristianisasi Melayu secara besar-besaran, dan dia akan demo jika gerakan ini tidak dibendung. ABIM turut menerbitkan buku-buku yang mendedahkan gerakan Kristianisasi di Malaysia…

“Masa itu motif anwar adalah untuk bongkar ‘niat’ Stamford Raffles yang mengupah Abdullah Munsyi menterjemahkan kitab Injil ke Bahasa Melayu adalah untuk ‘memurtadkan’ sekelompok Melayu yang menjadi majoriti di negara ini,”katanya

Yuktes juga turut mempersoalkan penubuhan badan berjenama Islam, IIIT (The International Institute of Islamic Thought) yang ditubuhkan Anwar pada tahun 1981 di sebuah negara yang terkenal memerangi agenda Islamik, Amerika Syarikat.

“Bolehkah wujudkan IIIT di Amerika Syarikat masa dia di ABIM ?

“Cuba selidik..sebelum serangan dilakukan ke atas mana-mana negara Islam, Anwar akan bersuara menyokong Amerika…Afghan, Iraq, Libya dan kini Syria….Kristian serang Islam namanya masalah….Islam serang Islam namanya norma…

“Bersatulah…jangan biarkan Anwar hancurkan Malaysia! Dia agen CIA,” katanya lagi.


Pada tahun 2009, ketika berucap dalam program ‘Muslim Christian Interfaith Conference’ di Perth, Australia, Anwar turut menyentuh tentang Pakatan Rakyat (PR) yang di dalammya termasuk PAS yang sering dilabel sebagai Islamik.

Anwar menyebut kehairan orang ramai tentang kehebatannya menyatukan parti-parti PKR, DAP dan PAS dalam PR.

“Mereka berkata awak (Anwar) membentuk Pakatan Rakyat di Malaysia. Parti Keadilan (PKR), Awak ada Democratic Action Party (DAP)..Cina dan juga Parti Islam (PAS)..Oh my god !.

“Ini adalah parti (PAS) yang ekrimis yang cuba mempromosi syariah.

“Ketika itu saya bertanya, ‘apa maksud anda tentang syariah ?’ (sambil memperlahankan suara Anwar berkata) memotong tangan dan apa-apa sahaja yang boleh dipotong,” kata Anwar sambil disambut gelak ketawa.

“Awak tahu apa maksud saya,” tambah Anwar lagi.

Anwar mendakwa berlaku salah faham terhadap syariah, dakwanya lagi matlamat sebenar syariah seperti terkandung dalam Maqasid Syariah yang dikemukakan oleh Abu Ishaq al-Shatibi adalah untuk menggalakkan kebebasan beragama.


Pada tahun 2005, ketika Anwar berceramah di hadapan pemikir Yahudi dan Jesuit di Amerika Syarikat, Anwar mendakwa perjuangan PAS yang dahulunya memperjuangkan teokrasi (Negara Islam) telah mengubah dasar perjuangannya kepada teo-demokrasi (demokrasi agama).

“Dalam pengalaman singkat saya dengan Parti Islam (PAS) yang dahulunya dikenali sebagai penyokong kuat undang-undang Islam dan Negara Islam.

“Sekarang, Negara Islam bukan lagi agenda mereka,” katanya.

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon