Monday, December 02, 2013

Siti Aishah Enggan Pulang, Setia Perjuang Idealogi?


”Saya tidak akan lagi memujuk Siti Aishah pulang,” kata Kamar Mahtum Abdul Wahab kakak kepada mangsa yang menjadi “perhambaan psikologi” selama 30 tahun di London.

Kamar Mahtum Abdul Wahab

Menurut Kamar Mahtum, misi bertemu Siti Aishah untuk kembali ke Malaysia sudah berakhir apabila melihat adiknya kini hidup sihat dan gembira di London.

“Tidak akan ada tindakan susulan untuk memujuk dia kerana segala-galanya sudah diperjelaskan.

“Dahulu saya tidak tahu dia masih hidup atau tidak tapi kini selepas pertemuan tersebut saya yakin Aishah benar-benar sihat dan juga menghayati apa yang kami rasa,” katanya kepada pemberita di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Sepang hari ini.

Kamar Mahtum merupakan bekas guru sekolah terbang ke London pada Selasa dalam impiannya untuk bertemu adiknya.

Hampir lima hari di sana setelah menempuhi perjalanan berjam-jam lamanya Kalthum Mahtum akhirnya pulang ke negara hari ini.

Beliau tiba kira-kira jam 7.40 pagi tadi bersama bekas aktivis mahasiswa 1970-an, Hishamuddin Rais.

Ketibaan Kamar Mahtum disambut dengan penuh kesedihan oleh ahli keluarganya yang berada di KLIA seawal jam 7.00 pagi lagi.

Biarpun tidak dapat membawa pulang Siti Aishah, bekas guru itu berkata, adiknya ada berjanji dengannya untuk pulang ke pangkuan keluarga kelak.

Ini kerana Siti Aishah mendakwa bahawa ramai yang memerlukan pertolongannya di London dan menyifatkan masih ada kerja yang belum diselesaikan.

“Semasa berjumpa, saya suruh dia balik.. baliklah Aishah tapi dia cakap di Malaysia dia cuma ada keluarga namun di sana ramai yang memerlukan bantuannya,” katanya dalam keadaan sebak.

Sumber: The Malaysian Insider

1 comment

  1. owh.. masih x nak balik aishah ini......
    wat mcm mana byak kerja dia nak buat..tapi persoalan..
    masih aktifkah gerakan yg pnah dia angotai pada masa dlu..?

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon