Tuesday, November 12, 2013

15 Ciri-ciri Munafik Penganut Syiah


Penganut Syiah selalu bersembunyi dalam segala perkara terutamanya apabila mereka mendakwa bahawa Syiah merupakan sebahagian mazhab dalam Islam. Walhal sebenarnya tidak!

15 Ciri-ciri Munafik Penganut Syiah - Cara Solat Penganut Syiah
Beginilah keadaan solat penganut Syiah yang 
tidak menghadap pada satu arah sahaja.

Dalam istilah Syiah, ia disebut 'Taqiyah'. Namun sebenarnya ada beberapa yang boleh kita perhatikan dari penganut Syiah dari 15 ciri-ciri yang terdapat dibawah;

1) Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Tidak seperti songkok yang dikenali umum. Songkok mereka seperti songkok orang arab cuma berwarna hitam.

2) Tidak solat jumaat. Meskipun solat jumaat bersama jemaah, tetapi mereka akan terus berdiri setelah imam selesai mengucapkan salam. Jemaah lain akan menyangka dia sedang mengerjakan solat sunat. Padahal dia menyempurnakan solat Zuhur empat rakaat. Ini kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat JUmaat kecuali bersama Imam yang maksum atau wakilnya.

3) Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.

4) Pengikut Syiah jarang menunaikan sembahyang berjemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu. Apa yang mereka yakini hanya solat tiga waktu sahaja.

5) Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu/tanah yang digunakan untuk menempatkan kening ketika sujud apabila mereka solat.

6) Jika diperhatikan cara mereka berwuduk, maka kita akan dapati bahawa cara mereka sangat berlainan. Tidak seperti yang dilakukan oleh kaum Muslimin.

7) Kita tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahli Sunnah.

8) Kita juga akan melihat penganut Syiah sangat banyak mengingati Ahlul Bait: Ali, Fathimah, Hasan dan Husein r.a.

9) Penganut Syiah tidak akan menghormati Sayidina Abu Bakar, Umar, Usman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin r.a.

10) Pada bulan Ramadhan, penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam perkara ini, Syiah berkeyakinan seperti Yahudi iaitu berbuka puasa setelah bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam. Mereka juga tidak solat Tarawih bersama kaum Muslimin, kerana menganggapnya sebagai bida'ah.

11) Mereka akan berusaha sedaya upaya untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jemaah salaf dengan jemaah lain. Sementara itu, pengikut Syiah mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jemaah lain selain salaf. Dan perkara ini tidak benar sama sekali!

12) Kita tidak akan melihat seorang penganut syiah memegang dan membaca Al-Qur'an. Jika ada pun, sangat jarang, itupun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur'an yang benar menurut mereka ialah Al-Qur'an yang berada di tangan Imam Al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya.

13) Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.

14) Mereka juga akan berusaha keras untuk mempengaruhi kaum wanita khususnya mahasiswi di universiti atau perkampungan sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginannya melakukan mut'ah dengan wanita-wanita tersebut apabila mereka menerima ajaran Syiah.

15) Penganut-penganut Syiah dengan tekunnya akan berdakwah kepada orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan. Tujuan mereka adalah untuk mempengaruhi anak-anak perempuan mereka menerima dan menganuti ajaran Syiah. Setelah itu bolehlah mereka melakukan zina Mut'ah dengan wanita-wanita tersebut dengan atau tanpa pengetahuan ayahnya. Pada hakikatnya, ketika seorang ayah menerima ajaran Syiah, secara automatik penganut-penganut lelaki Syiah berhak untuk melakukan zina Mut'ah dengan anak gadisnya.

Kesimpulan

Ciri-ciri mereka sangat banyak. Selain yang disebutkan diatas, masih banyak lagi ciri-ciri yang lain sehinggakan tidak mungkin bagi kita untuk menjelaskan kesemuanya disini.

Namun cara yang paling praktikal ialah dengan memerhatikan raut wajah. Wajah mereka akan merah padam jika nama Khomeini dan Sistani dicela. Namun, apabila nama Abu Bakar, Umar, Usman, Aisyah dan Hafshah atau sahabt-sahabat yang lain dikutuk, tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan atau kemarahan di wajah mereka.

Akhirnya, dengan hati yang terang, Ahli Sunnah Wal Jamaah akan mengenali pengikut Syiah melalui wajah 'hitam' mereka kerana tidak mempunyai keberkatan. Jika diperhatikan wajah mereka, maka kita akan membuktikan kebenaran ini.

Dan inilah hukuman bagi sesiapa saja yang mencela dan meremehkan para sahabat Nabi SAW serta para ibunda kaum Muslimin r.a. yang dijanjikan syurga oleh Allah SWT.

BACA INI JUGA: 24 Manusia Sesat Yang Pernah Mengaku Sebagai Nabi

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon