Sunday, October 13, 2013

Top 5 Kejadian Misteri Dunia Yang Gagal Dirungkai [5]


Terdapat banyak misteri dalam kehidupan yang masih tidak mempunyai jawapan, walaupun sains, teknologi, dan penyelidikan telah cuba untuk menyelesaikannya dalam suatu jangka masa yang sangat panjang.

Walaupun kita mungkin mengharapkan penjelasan logik untuk perkara-perkara ini pada masa depan, pada masa ini kita hanya perlu berpuas hati dengan spekulasi terbaik.

Ini adalah 5 misteri besar yang tidak pernah diselesaikan sehingga kini.

Bermuda Triangle

Bermuda Triangle

Dikenali sebagai Segi Tiga Bermuda, lagenda ini terletak di antara Miami, Bermuda dan Puerto Rico. Juruterbang sering mengadu peralatan mereka akan menjadi 'gila' dan banyak kapal dilaporkan telah hilang di laut. Tanpa sebarang penjelasan tentang apa sebenarnya yang berlaku, tiada siapa yang pasti apa sebenarnya yang terjadi di sebalik fenomena misteri ini.

Stonehenge

Stonehenge

Walaupun Stonehenge adalah struktur yang sangat menarik kerana batu-batu besar yang berdiri di atas satu sama lain, misteri terbesar bukan bagaimana ia dibuat tetapi mengapa? Semua itu masih menjadi tanda tanya sampai sekarang.

The Loch Ness Monster

The Loch Ness Monster

Bagi orang dulu-dulu, mereka telah mendengar tentang raksasa Loch Ness dan bagaimana ia telah membingungkan semua orang untuk memikirkan bahawa ia adalah makhluk yang aneh dan misteri. Terdapat banyak haiwan sejak beberapa tahun lalu dan gambar serta video rakaman sebenar telah diperiksa untuk menyiasat apa yang sebenarnya berlaku dan penyiasat berpendapat mungkin makhluk ini adalah ular laut atau keturunan dinosaur. Malah sehingga hari ini, masih ada yang mendakwa ia masih wujud dan berenang di bawah air.

Nazca Geoglyphs

Nazca Geoglyphs

Tamadun Nazca telah mencipta beberapa bentuk geoglyphs paling menarik di permukaan muka bumi ini. Geoglyphs ini termasuklah labah-labah, monyet, jerung, Orcas dan juga bunga. Ketepatan lukisan tersebut amatlah luar biasa kerana pada waktu itu tiada peralatan canggih untuk memerhatikan lukisan tersebut dari pandangan atas.

DB Cooper

DB Cooper

Apabila DB Cooper merampas Boeing 727 bersama-sama dengan wang tebusan $200,000, dia memutuskan untuk melompat keluar dari pesawat dengan payung terjun dalam keadaan cuaca yang sangat buruk. Beliau tidak pernah ditemui, malah, ini adalah satu-satunya kes yang tidak berjaya diselesaikan dalam sejarah penerbangan Amerika Syarikat.

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon