Sunday, August 18, 2013

Video Kezaliman Firaun Mesir Zaman Moden!


Lihatlah bagaimana tentera Firaun alaf baru ini membunuh ratusan nyawa dan menzalimi ribuan rakyatnya yang tidak berdosa dengan bom dan senjata berat.


Darah mengalir di sana sini, otak berhambur di lantai, jeritan kesakitan memecah keheningan.

‘Dosa’ mereka hanya satu – untuk tidak tunduk pada kezaliman berabad lamanya terhadap sebuah kerajaan syaitan yang bertopengkan manusia.

Wanita Berniqab Ditembak Sniper Firaun

Sebuah video rakaman amatur yang kini sedang viral di laman sosial Facebook menunjukkan seorang wanita berniqab ditembak mati oleh penembak tepat.

Video 48 saat itu menunjukkan seorang wanita berniqab bertindak berani merakam serangan video serangan terhadap penyokong Morsi.

Merujuk kepada saat ke 14 rakaman tersebut, wanita itu sedang asyik membuat rakaman.

Secara tiba-tiba, wanita tersebut rebah dan dia diangkat oleh saksi-saksi yang berada di tempat kejadian untuk dibantu.

Kelihatan kesan tembakan di hadapan dada wanita tersebut.

Apabila diterbalikkan mangsa, darah telah membasahi baju wanita tersebut.

Jelas, tembakan tersebut dibuat oleh penembak tepat dan tembakan tersebut menembusi jantung wanita itu.

Umum beranggapan bahawa tindakan penembak tepat menembak wanita itu disebabkan mereka tidak mahu situasi sebenar di Mesir tersebar kepada media.

Para wartawan juga dikatakan menjadi mangsa kepada sasaran penembak tepat disebabkan yang menjadi sebahagian daripada amaran supaya tragedi di Mesir itu tidak disebarkan kepada dunia.

Memetik laporan Al-Jazeera, selain menggunakan jentolak dan kenderaan berat yang lain, tentera memasuki kawasan perhimpunan dengan dibantu helikopter yang menembak dari udara.

Bunyi tembakan terus bergema di kawasan ini ketika ambulan tidak dibenarkan masuk untuk membawa keluar mereka yang tercedera.

Akibat daripada itu, penyokong Morsi mengisytiharkan mogok awam dan menutup pejabat awam tempat mereka bekerja di seluruh negara bergolak itu.

Siaran TV secara langsung dari Dataran Rabaah juga dihentikan manakala penembak tepat dikatakan menembak pihak yang mengambil gambar dari helikopter mereka.

Takziah kepada wanita itu dan semua umat Islam yang terbunuh dalam pertempuran yang sangat menyayat hati ini.

Saksikan video tragik itu.



Pada yang beragama Islam, marilah kita berdoa kepada Allah yang Maha Esa agar firaun-firaun yang zalim ini mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatan terkutuk mereka membunuh jiwa-jiwa yang tidak berdosa ini.


Video keganasan Firaun Mesir zaman moden.

Bersamalah kita sedekahkan Al-Fatihah pada para syuhada ini…InsyaAllah tempat mereka nanti kalau bukan pun di bumi Mesir, tetapi di Jannah. Amiin. -Mynewshub

1 comment

  1. Syurgalah tempat mereka yg mati shahid ini. Nerakalah tempat mereka yg menganiaya sesama Islam.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon