Friday, December 28, 2012

Fakta! Wanita Suka 'Tayang' Di Internet Berbanding Lelaki


Di dunia maya ini atau internet, semua perkara dapat dicari dan dapat dilakukan, termasuk menayang bahagian peribadi. Menurut kajian, wanita lebih cenderung kepada sering 'tayang' jika dibandingkan dengan Lelaki.

Benarkah Wanita Suka 'Tayang' Di Internet Berbanding Lelaki

Penelitian ini dilaporkan dari Linden Labs dengan menyatakan bahawa banyak wanita yang suka menunjuk bahagian tubuhnya tanpa terlindung pakaian jika dibandingkan dengan lelaki.

Seperti yang dinyatakan dari ABC News Radio Online (26/12), para peneliti melakukan penelitian ini dengan cara melihat gambar yang digunakan oleh sekitar 400 pengguna internet.

Dari jumlah tersebut, sekitar 71% lelaki masih menutupi bahagian tubuh badan peribadinya dengan pakaian, sedangkan lebih dari 50% wanita yang melakukan aktiviti online seperti game, chatting atau sejenis dengannya, sering terdapat foto mereka yang menampilkan bahagian tubuh peribadi mereka.

Peneliti juga menyatakan para wanita tersebut lebih nyaman dan aman melakukan aksinya tersebut di internet daripada di dunia nyata.

Mereka tidak akan merasa terganggu oleh olahan jahil kaum lelaki yang melihat tubuh mereka tersebut.

Menurut komen di beberapa forum luar, banyak wanita yang suka melakukan aktiviti tersebut kerana sensasi itu tidak akan didapati di dunia nyata.

Beberapa pakar mengemukakan baahwa hal itu sudah masuk dalam kategori eksibisionis.

Sayangnya, para pengkajitidak menjelaskan secara terperinci tentang usia orang yang mereka teliti, lokasi mereka  dan berapa lama mereka melakukan penelitian.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Ketahui Kuasa Pujuk Rayu Seorang Wanita

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon