Friday, November 02, 2012

Sejarah Majalah Dewasa Paling Panas Didunia!


Majalah dewasa popular diterbitkan buat kali pertama pada tahun 1953, yang ditubuhkan di Chicago, Illinois, diasaskan oleh Hugh Hefner serta rakan-rakannya dan dibiayai sebahagiannya dengan pinjaman $1,000 dari ibu Hefner.

Sejarah Playboy

Hugh Hefner kemudiannya mendaftarkan majalah ini menjadi Playboy Enterprise Inc, dimana Playboy tidak tertumpu sebagai majalah sahaja, tetapi juga pelbagai bentuk media seperti penerbitan, kebenaran untuk menggunakan nama Playboy bagi tujuan komersial, Playboy TV, dan hiburan.

Selain gambar-gambar sensasi, Playboy juga menulis artikel mengenai olahraga, barang-barang komersial dan wawancara dengan tokoh-tokoh ternama seperti Bob Dylan, Michael Jordan, Bill Gates dan Mohammad Ali.

Playboy juga pernah melakukan wawancara pemimpin-pemimpin seperti Fidel Castro, Yasser Arafat, Moammar Ghadafi dan Malcolm X.

Edisi pertamanya yang terbit pada bulan Desember 1953 di Amerika Syarikat, tidak mempunyai tarikh kerana Hugh Hefner sendiri tidak yakin akan menerbitkan edisi kedua.

Hugh Hefner juga tidak mempunyai cukup wang untuk membayar model di Playboy, jadi dia membayar hak cipta photo-photo wanita cantik dari kalendar untuk diterbitkan di majalahnya.

Gambar kalendar Marilyn Monroe dalam edisi pertama dengan cepat menjadi sensasi, habis terjual hanya dalam masa seminggu!

Keluaran pertama Playboy terjual 53,991 salinan dengan harga 50 sen (dollar).

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon