Thursday, October 11, 2012

Keistimewaan Negara Israel Berbanding Mana-mana Negara Lain


Di dalam Islam, Yahudi dan Nashrani dikelompokkan sebagai Ahlul Kitab yakni para umat nabi yang diberi kitab suci (wahyu Allah), seperti orang Yahudi dan Nasrani. Mereka diberi kitab taurat dan injil.

Keistimewaan Yahudi

Sebagaimana diindikasikan di dalam Alquran yang ertinya, "(Kami turunkan Al-Quran itu) agar kamu (tidak) mengatakan: "Bahawa kitab itu hanya diturunkan kepada dua golongan saja sebelum kami." (QS. Al An'am: 156)

Selain itu, banyak lagi kelebihan dan keistimewaan Israel (Yahudi) jika di bandingkan dengan mana-mana negara-negara lain di dunia ini seperti:

Hak membunuh

Satu-satunya Negara yang boleh membunuh, memusnahkan suatu etnik, bangsa, ataupun negara tanpa takut di hukum oleh PBB.

Hak merampas

Satu-satunya negara di mana ada tenteranya, maka itu adalah tanah milik Israel. Contoh: Jika tentera Israel datang ke Kedah, maka Kedah adalah milik Israel, bukan lagi milik Malaysia dan Kerajaan Malaysia tidak boleh membantah, jika Kerajaan Malaysia membantah maka akan di serang oleh Amerika dan PBB.

Ekonomi

Menguasai hampir keseluruhan ekonomi dunia termasuk menguasai perbankan.

Senjata nuklear

Satu-satunya negara di dunia yang mempunyai senjata nuklear tapi tidak di larang oleh Amerika dan PBB. Cuba anda bayangkan jika yang mempunyai senjata nuklear itu negara-negara Islam. Amerika dan PBB akan memberikan hukuman seberapa segera. Walaupun negara Pakistan memiliki senjata nuklear namun ekonominya dikuasai pihak barat, dicucuk hidungnya seperti lembu.

Sangat pintar

Bahawa bangsa Yahudi (Israel) diberi kelebihan oleh Allah SWT sehingga mereka memiliki keunggulan dalam bidang kecerdasan dan kekuatan berbanding dengan bangsa-bangsa lain di dunia.

Anggapan tersebut berdasarkan pada Al-Qur'an surat Al-Baqarah ayat 47, yang berbunyi:

"Hai Bani Israil, ingatlah akan nikmat-Ku yang telah Aku anugerahkan kepadamu dan (ingat pula) bahwasanya Aku telah melebihkan kamu atas segala umat." (QS 2:47)

Pembekal rokok

Merokok adalah barang yang sangat haram bagi mereka. Akan tetapi tahukah anda Philip Morris adalah seorang Yahudi, pemilik syarikat rokok yang telah menguasai 70% pasaran rokok di seluruh dunia. termasuk di Malaysia. Di Indonesia, HM Sampoerna, Gudang Garam dan Djarum adalah termasuk milik Philip Morris.

Filem

Menguasai filem box office dan tahukah anda makna dan rahsia serta makna sebenar HOLLYWOOD?

Gay

Anak-anak remaja (13-22 tahun) di Israel tidak di benarkan melakukan hubungan seks dengan  wanita, tetapi hanya di benarkan oleh orang tua mereka untuk melakukan hubungan sejenis (Gay - Lesbian) sebelum berkahwin dengan lelaki/wanita. Tidak hairanlah jika di Israel seorang remaja pada usia 18-22 tahun sudah pernah melakukan hubungan terlarang.

IQ yang tinggi

Negeri yang mempunyai IQ dengan purata 140 ke atas. Albert Einstein adalah seorang Yahudi yang mempunyai IQ 165.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA:
-Sentiasapanas.com

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon