Wednesday, March 17, 2021

Wang Fizikal Bitcoin (BTC) Bakal Di Perkenalkan?!


Sebuah firma yang baru dibangunkan, Noteworthy dikhabarkan sedang berusaha untuk menghasilkan wang fizikal Bitcoin (BTC) pertama, merupakan idea daripada bekas pengarah Jabatan Perbendaharaan Amerika Syarikat (AS) Bahagian Ukiran dan Percetakan (BEP), Larry Felix, bersama pengerusi Bitcoin Foundation, Peter Vessenes.

Bitcoin
Gambar hiasan.

Noteworthy menfokuskan kepada objektif mahu membawa Bitcoin ke dunia sebenar, memudahkan urus niaga luar talian terutama bagi mereka yang tidak mahir dengan teknologi dan lebih selesa untuk berurusniaga secara offline.

Bagaimanapun, pihak mereka masih lagi belum mendedahkan contoh sampel bagaimana rupa Bitcoin sebenar yang bakal dihasilkan tidak lama lagi.

Pada masa yang sama, Noteworthy ada menjelaskan wang fizikal Bitcoin akan hadir bersama cryptographic microprocessor yang selamat dan menyediakan sekuriti digital gred berkualiti bagi setiap wang yang dicetak.

Melalui cara itu, setiap not yang dihasilkan sukar untuk ditiru, diciplak atau digubah.

Sebenarnya idea ini bukanlah sesuatu yang baru kerana pernah diketengahkan oleh golongan penyokong kripto suatu masa dahulu, tetapi sehingga sekarang masih gagal dijayakan.

Jika Noteworthy berjaya menghasilkan Bitcoin fizikal, ini membuktikan tiada perkara yang mustahil.

Namun persoalannya, bila dan bagaimana penerimaan komuniti global Bitcoin?

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
sumber: intraday

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon