Friday, February 21, 2020

Pembohongan Teori Evolusi Charles Darwin


Pada tahun 1859, penyelidik amatur Inggeris, Charles Robert Darwin, mengemukakan Teori Evolusi hidupan yang rentetannya mencetuskan tanggapan kontroversi kononnya manusia berasal daripada keturunan monyet!

Teori Charles Darwin

Menerusi bukunya The Origin of Species, By Means of Natural Selection, Darwin antara lain menjelaskan semua haiwan dan tumbuhan pada hari ini berasal daripada spesies hidupan purba yang berevolusi sejak jutaan tahun lalu.

Secara umumnya, Darwin berpandangan segala spesies makhluk hidup tidak diciptakan secara terpisah oleh Tuhan tetapi berasal daripada nenek moyang yang sama dan menjadi berbeza antara satu sama lain akibat keadaan alam. Darwin menamakan proses ini sebagai 'evolusi melalui seleksi alam'.

Contoh berdasarkan Teori Evolusi, Darwin menolak tanggapan burung sememangnya diciptakan sebagai burung tetapi haiwan itu pada awalnya berasal daripada dinosaur purba yang berevolusi selama jutaan tahun sehingga menjadi burung pada masa kini.

Contoh lain yang lebih kontroversi ialah manusia kononnya tidak wujud pada jutaan tahun lalu sebaliknya yang wujud pada zaman purba itu ialah spesies monyet primat.

Melewati masa yang amat lama sehingga menjangkau jutaan tahun, spesies monyet itu berevolusi menjadi makhluk separuh manusia dan separuh monyet seterusnya secara beransur-ansur menjadi manusia moden pada hari ini. Darwin juga menyatakan manusia adalah hasil paling maju daripada proses evolusi ini.

Tanggapan sesat berkenaan mencetuskan konflik kepercayaan yang berpanjangan lantaran ramai manusia terutama umat Islam mempercayai bahawa asal kejadian manusia ialah daripada Nabi Adam a.s. dan bukannya monyet.

Bagaimanapun, ada segelintir penyelidik dan saintis fanatik yang meyakini Teori Evolusi Darwin dan berusaha selama ratusan tahun untuk membuktikan pandangan itu sebagai benar.

Teori Evolusi Darwin Tiada bukti saintifik!

Penyelidik Islam, Adnan Oktar, dalam bukunya Penipuan Teori Evolusi menjelaskan teori Darwin itu tidak berdasarkan sebarang penemuan saintifik sebagai bukti sebaliknya berdasarkan tanggapan akal semata-mata.

Menurutnya, sejak Teori Evolusi dikemukakan, saintis yang taksub dengan Darwin cuba melakukan pelbagai eksperimen dan penyelidikan arkeologi untuk cuba membuktikan bahawa teori berkenaan berasas.

Akan tetapi sehingga kini, segala eksperimen dan penyelidikan arkeologi itu gagal sekali gus membuktikan Teori Evolusi sebenarnya satu tanggapan yang sesat dan menyesatkan.

Secara logiknya, jika benar manusia berasal daripada keturunan monyet, pasti penyelidikan arkeologi akan menjumpai fosil makhluk peralihan separuh manusia dan separuh monyet yang wujud jutaan tahun lalu.

Tiada evolusi monyet

Manusia Piltdown

Penyelidikan arkeologi tidak pernah menjumpai bukti terpenting itu di mana-mana lokasi di dunia ini sekali gus membuktikan monyet tidak pernah berevolusi menjadi manusia atau mana-mana makhluk purba tidak pernah berubah menjadi haiwan moden.

Jika makhluk peralihan evolusi seperti ini memang pernah ada, maka seharusnya mereka muncul dalam jumlah dan variasi sampai berjuta banyaknya. Lebih penting lagi, tinggalan makhluk aneh ini seharusnya ada pada catatan fosil.

Jumlah bentuk peralihan ini pun semestinya jauh lebih besar daripada spesies binatang masa kini dan fosil tinggalan mereka seharusnya ditemui di seluruh penjuru dunia.

Akan tetapi, lantaran terlalu taksub kepada Teori Evolusi Darwin, penyelidik evolusi terus berusaha melakukan penggalian untuk mencari makhluk peralihan itu di seluruh penjuru dunia sejak pertengahan abad ke-19.

Walaupun penyelidik terbabit bekerja keras, tiada satu pun fosil makhluk peralihan itu yang ditemui. Sebaliknya, semua fosil yang ditemui membuktikan bahawa kehidupan muncul di bumi dalam bentuk yang sudah lengkap.

Bagaikan enggan mengakui kegagalan mereka, pendokong Teori Evolusi terus menghidupkan propaganda menerusi lukisan gambaran kewujudan makhluk separuh manusia dan separuh monyet yang disebarkan ke seluruh dunia.

Cipta rangka palsu

Malah, mereka juga menghasilkan rangka palsu kononnya sebagai fosil makhluk peralihan monyet kepada manusia yang didakwa ditemui mereka.

Antara skandal paling popular ialah dakwaan penemuan rangka 'Manusia Piltdown' pada tahun 1912 yang didakwa kononnya bukti kewujudan makhluk separuh monyet dan separuh manusia.

Manusia Piltdown terdiri daripada rangka rahang seakan monyet tetapi gigi dan serpihan tengkorak seakan manusia dan ditemui dalam lubang di Piltdown, England. Rangka itu didakwa berusia 500,000 tahun.

Penipuan Manusia Piltdown

Selama lebih 40 tahun, ratusan tesis doktor falsafah (PhD), artikel ilmiah dan penafsiran mengenai Manusia Piltdown ditulis kononnya fosil itu ialah bukti penting evolusi manusia daripada monyet.

Akhirnya, sekitar tahun 1949, ujian lanjutan dilakukan terhadap Manusia Piltdown menggunakan teknologi terkini dan hasil yang diperoleh ternyata amat mengejutkan!

Dalam analisis terperinci, didapati tengkorak berkenaan milik manusia berusia 500 tahun tetapi rahang pula milik kera yang baru sahaja mati. Tengkorak dan rahang itu dicantum dan diwarnakan supaya kelihatan usang.

Penipuan itu kemudian diumumkan pada tahun 1953 menyebabkan Manusia Piltdown kemudian segera disingkirkan daripada Muzium British walaupun sudah lebih 40 tahun dipamerkan dengan bangga di situ.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: bharian

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon