Selasa, Februari 18, 2020

Pelakon Ashraf Sinclair Meninggal Dunia, Aishah Dan Vida Gaduh Balik!


Loading...

Pelakon Malaysia yang mencipta nama di Indonesia, Ashraf Sinclair, 40, suami kepada pelakon dan penyanyi popular Indonesia, Bunga Citra Lestari atau BCL, disahkan meninggal dunia akibat serangan jantung di Jakarta, Indonesia.

Ashraf Sinclair Meninggal

"Betul (meninggal dunia). Serangan jantung. Pagi tadi," kata Doddy yang juga pengurus BCL, menerusi aplikasi WhatsApp kepada pemberita.

Difahamkan Ashraf menghembuskan nafas terakhir kira-kira 4 pagi.

Ashraf dilahirkan di London pada 18 September 1979, abang kepada model jelita Aishah Sinclair, mula dikenali ramai sejak membintangi filem Gol dan Gincu pada tahun 2005.

Ashraf kemudian berkahwin dengan BCL pada 8 November 2008 di Masjid Al Bina Senayan, Jakarta.

Ashraf meninggalkan seorang balu dan seorang anak lelaki yang baru berusia 10 tahun, Noah Aidan Sinclair.

AISHAH DAN VIDA KEMBALI PANAS!

Vida vs Aishah

Sementara itu, pergeseran antara jutawan kosmetik Hasmiza Othman dengan penyanyi Aishah sebelum ini yang tampaknya sudah sejuk kembali 'panas'.

Kedua-dua selebriti yang sering mengundang perhatian dalam dunia hiburan itu tiba-tiba kembali menghangatkan industri seni tanah air apabila mereka saling berbalas kenyataan di media sosial.

Terbaru, Hasmiza atau Vida berang dengan Aishah apabila penyanyi itu menyindir isu ganti rugi berlian palsu yang pernah terjadi antara mereka suatu ketika dulu.

Hal itu berlaku ketika ahli perniagaan itu merancang untuk menyaman selebriti kontroversi Azwan Ali dalam satu sidang media sebelum ini.

“Aduhai kau nak apa lagi wahai hamba Allah. Kes dah tutup dah selesai. Apa yang kau nak semua aku dah bagi. Aku suruh kau pilih sendiri sampai kau puas hati.

“Ikut kehendak.. Macam mana yang kau nak. Berlian sebiji, sebiji tak pernah dibuat orang. Kalau orang lain la... aku rasa... kalau dah bagi pilih.. pilihlah perhiasan yang boleh pakai.

“Ni pilih berlian sebiji, sebiji, 1 karat. Ada tak tokey kedai berlian satu dunia ni bagi berlian butir? Sekali cincin suami aku bayar, aku turutkan saja janji kau puas hati, janji aku boleh berniaga dengan tenang dan semoga ada hikmah,” katanya di media sosial.

Aishah sindir Vida

Kenyataan itu dikeluarkan sebagai respons kepada kata-kata Aishah tidak lama dahulu yang mengaitkan isunya dengan cara mohon maaf Azwan atau Diva AA kepada Hasmiza.

“Begitulah sakitnya hati dan jiwa bila permintaan maaf diperlekehkan seperti dipermainkan, diperlekehkan, rasa terhina kan? Makan dalam kan?” katanya juga di media sosial.

Bagi menyelesaikan isu antara mereka berdua sebelum ini, Aishah menuntut lima barang kemas daripada Hasmiza.

Pengusaha produk itu kemudian menjelaskan tuntutan tersebut dengan membuat aksi seolah-olah ingin menelan barang kemas berkenaan.

Vida makan emas

Dalam perkembangan berkaitan, penyanyi Camar Yang Hilang itu mengingatkan, kehilangan rakan-rakan seperjuangan secara mengejut dari arena seni tempatan buat selama-lamanya seharusnya dijadikan iktibar.

Kata Aisyah, sebelum dijemput ajal, carilah satu kesudahan yang bermanfaat.

“Ambil iktibar dari pemergian tiba-tiba rakan satu industri. Kita semua boleh pergi bila-bila masa. Allahuakbar, marilah kita cari kesudahan yang baik,” katanya.

Terdahulu, Hasmiza merungut di akaun Istagram miliknya bahawa dia meragui permohonan maaf daripada pengacara Azwan Ali yang didakwanya tidak ikhlas.

Azwan turut mengadakan sidang media sehari selepas Hasmiza berbuat hal yang sama untuk memohon maaf susulan video klip berbaur penghinaan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon