Tuesday, October 22, 2019

Permohonan UPU Online Sesi Akademik 2020/2021


Permohonan kemasukan ke Kolej Matrikulasi Kementerian Pendidikan dan Institut Pendidikan Guru (IPG) pengambilan sesi 2020/2021 kini boleh dibuat menerusi Unit Pusat Universiti Online (UPUOnline) menerusi laman sesawang Upu.moe.gov.my.

Permohonan UPU Online

Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang ingin melanjutkan pelajaran ke institusi terbabit dipelawa mengemukakan permohonan.

Bermula Sesi Akademik 2020/2021 permohonan kemasukan pelajar ke Kolej Matrikulasi Kementerian Pendidikan Malaysia dan Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) akan diselaraskan di bawah ‘Single Window, Single Offer’.

NO PIN

Untuk makluman, murid boleh mendaftar di sistem UPU Online bermula 21 Oktober 2019 tanpa terlebih dahulu membeli no pin.

Murid boleh membeli no pin di kaunter BSN pada minggu ke 4 Februari 2020 iaitu sebelum keputusan SPM dikeluarkan. Murid hanya boleh memilih program selepas 5 hari keputusan peperiksan diumumkan.

Murid hanya akan dapat memilih program yang layak berdasarkan keputusan SPM mereka. Permohonan akan ditutup pada minggu terakhir bulan Mac 2020.

Keputusan akan diumumkan pada minggu ke 3 bulan Mei 2020.

UPUonline 2019

Berdasarkan dasar single window single offer ini, pelajar hanya akan menerima SATU tawaran sahaja, sama ada daripada Matrikulasi/ IPG/Asasi UA/Diploma UA/ILKA, bagi Lepasan SPM.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon