Thursday, July 04, 2019

Kisah Warga Bangladesh Dan Pemandu Grab Yang Meruntun Hati


Apabila bercakap sahaja tentang warga Bangladesh yang bekerja di negara ini, pasti ramai yang akan mengaitkan mereka dengan masalah bau badan yang kurang menyenangkan, lalu seorang pengguna Facebook, Fadhli Sahar, yang merupakan seorang pemandu perkhidmatan e-hailing, Grab, baru-baru ini berkongsi kisahnya.

Kisah pemandu Grab dan Bangladesh

Ceritanya, rakan Fadhli mendapat tempahan Grab dengan tambang berharga RM40. Dia pada mulanya enggan mengambil tempahan tersebut kerana pernah dinasihatkan rakan supaya menolak tempahan daripada penumpang warga Bangladesh kerana khuatir bau badan mereka yang kuat itu akan melekat dalam keretanya.

Begitu pun, Fadhli tetap mengambil tempahan tersebut. Penumpang yang diambilnya merupakan tiga orang warga Bangladesh yang baru balik kerja.

Sebaik mereka masuk ke dalam kenderaan Fadhli, bau badan mereka yang kuat itu mengganggu pemanduan Fadhli dan menyebabkan dia sesekali menutup hidungnya dengan baju dan membuka tingkap keretanya.

Salah seorang daripada lelaki tersebut bertanya kepada Fadhli.

“Abang okey?”

“Ya, saya okey,” jawab Fadhli.

Lelaki Bangladesh itu kemudian menceritakan, sudah tiga tempahan mereka dibatalkan oleh pemandu sebaik sahaja melihat mereka.

Sebaik sahaja tiba di destinasi, lelaki tersebut menghulurkan sekeping not RM100 kepada Fadli dan enggan mengambil wang baki. Katanya, belanja anak-anak makan.

Fadhli tersentuh kerana tidak menyangka hati lelaki tersebut cukup mulia. Akui Fadhli, lelaki Bangladesh itu telah mengajarnya sesuatu tentang kehidupan. Mereka juga manusia yang ada hati dan perasaan.

Bagi Fadhli, siapa pun penumpang Grab, ambillah mereka kerana itu merupakan tugas anda.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon