Isnin, April 09, 2018

Kenali MyCar Pengganti Uber


Ramai sedia maklum Uber akan menghentikan operasi di Malaysia bermula pada 9 April 2018 bermakna hanya Grab akan memegang pasaran dan sekiranya pengguna memasuki aplikasi Uber, mereka dipaparkan dengan mesej yang mana perkhidmatan Uber tidak lagi ditawarkan untuk rantau ini.

Kenali MyCar Pengganti Uber

Walaupun dihentikan di Malaysia namun, di Singapura tempoh operasi Uber dilanjutkan untuk seminggu lebih lama sementara menanti pihak berkuasa di sana menyemak kepada proses penyatuan kedua-dua syarikat ini.

Pada aplikasi Uber juga, kini pengguna diminta untuk menggunakan aplikasi Grab, selain kod khusus disediakan untuk penawaran diskaun.

Walau bagaimanapun, satu lagi perkhidmatan baru telah dilancarkan untuk pengguna tempatan, dinamakan sebagai MyCar.

MyCar telah beroperasi sejak 1 Februari 2018 yang lepas, tetapi baru sahaja dilancarkan secara rasminya.

Menurut pihak MyCar, sudah terdapat sekitar 60,000 pemandu berdaftar dengan aplikasi MyCar dan sekitar 5,000 pengguna telah menggunakan perkhidmatan mereka.

MyCar beroperasi lebih kurang sama seperti Grab atau Uber, dimana pengguna boleh memilih jenis kenderaan, memasukkan destinasi dan seterusnya membuat tempahan menggunakannya.

MyCar turut hadir dengan sokongan pembayaran nirtunai melaluinya.

Bagi anda yang ingin mencuba, boleh memuat-turun aplikasi MyCar hari ini dan menggunakannya dalam membuat tempahan pengangkutan ke destinasi.

Muat-Turun MyCar untuk AndroidMuat-Turun MyCar untuk iPhone

Buat masa ini, MyCar lebih dilihat memfokuskan pengguna sekitar Lembah Klang dan dijangka diperluaskan secara berperingkat ke lokasi lain.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Pemandu Teksi Malaysia Paling Teruk Di Dunia!

sumber: amanz

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon